Sv: Nya bröllopstråden
Vi förlovade oss 2007, sen gick tiden.... vi fick barn, byggde hus, jada, jada och helt plötsligt inser vi att det är 2014 och vi lever fortfarande i synd.
Vi har bokat möte med två olika ställen. Det är lite meckigt vi bor i Stockholm men kommer att gifta oss utanför Göteborg då merparten av släkten bor där. Det blir ju svårare med mat- och tårtprovning såklart men allt går om man vill. Vi har snabbt fått boka två tider på två olika anläggningar (
Nääs slott &
Aspenäs Herrgård) för att se hur det ser ut och checka av prislistor.
Det är sämsta möjliga tajming egentligen. Han är egenföretagare som har bestämt sig för att ta det lite lugnt i år efter många års övertid (jobbar i byggbranschen) och jag pluggar och lever på CSN i nuläget. Studieuppehåll över sommaren vilket ger 0 kr i inkomst bäddar inte för det dyraste bröllopet precis
Sen min lilla dröm... Jag har ju ett knippe hästar, som då bor hos föräldrarna i Göteborg. OM det går att rodda praktiskt på något sätt vill jag gifta mig på hästryggen. Jag ser dock framför mig hur det blir någon slags skräck-passage på röda mattan med gäster bredvid och stressad diarre-mage på hästarna som undrar vart f-n de har hamnat och hur ser matte UT egentligen!

Är de rädda för dressyrstaket och blommor så hur tusan ska en ceremoni klaras av??
Det blir borgerligt, by the way. Inga kyrkor för oss.