Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, vi kommer inte att betala för deras resor. Detta främst för att vi är fattigaMen kommer ni att betala för gästernas resor? Eller blir det lite som att de som kommer får en awesome resa samtidigt?
Skulle vi ha traditionellt bröllop hemma hade vi avsagt oss presenter. Får panik av bara tanken på en massa grejer som ingen av oss vill ha! Låter kanske otacksamt men ingen av oss är särskilt prylig.Klart man kan. Så slipper man massa fula vaser och köksknivar som man inte behöver. Eller ett tjog äppelträd och ett russ (två presenter som gavs på senaste bröllopet jag var på, utmärkta för nyblivna gårdsägare - mindre bra för lägenhetslevande stadsbor).
Kuvertavgift....kan man göra så? ()
Vore ju otimalt. Vi har lite halvtaskigt med cash men vill ändå fira rejält. OCH åka på en sjysst resa. Har redan bestämt oss för Maldiverna och det kostar ju mer än bröllopet typ.
Vore ju otimalt. Vi har lite halvtaskigt med cash men vill ändå fira rejält. OCH åka på en sjysst resa. Har redan bestämt oss för Maldiverna och det kostar ju mer än bröllopet typ.
Klart man kan. Så slipper man massa fula vaser och köksknivar som man inte behöver. Eller ett tjog äppelträd och ett russ (två presenter som gavs på senaste bröllopet jag var på, utmärkta för nyblivna gårdsägare - mindre bra för lägenhetslevande stadsbor).
Varför inte be om pengar till resa som sätts in på konto?
Det blir ju typ samma sak som kuvertavgift för er, men folk kan välja själva.
Jag tycker det är lite knepigt med kuvertavgift på bröllop.. Men att önska pengar blir i mina ögon en bra medelväg![]()
(gammal Partille-tjej, born and raised, men tycker Lerum/Alingsås passar lika så gott att gifta sig i)