Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det ju ett tag sen vi gifte oss. Men å andra sidan har jag knappt varit här inne sedan dess.

Det blev i alla fall en helt fantastisk dag, allt gick som det skulle och målet "fest för alla" uppnåddes med råge. Vi avslutade med att skåla i bubbel och äta av den sista tårtan direkt ur kartongen utanför festlokalen i gryningsljuset på morgonen innan vi åkte till stugan där vi skulle sova. Innan dess flöt allt på, vigseln var rätt uppsluppen, fotograferingen hann vi lugnt med medan gästerna minglade och tidsschemat höll på minuten helt utan stress. Blev till slut 85 gäster och alla dansade och festade längre än de tänkte sig. Vid tretiden ville bartendern och personalen stänga ner baren och gå hem så då öppnade vi upp den för samtliga gästen istället och lät alla sköta det själva sista timmarna. Gick utmärkt. Var en helt fantastisk dag, och på söndagen hade vi en informell grillfest för alla som var kvar. Sedan stannade vi kvar på ön en vecka till och umgicks med vänner och familj innan vi åkte hemåt igen.

Och bröllopsresan gick till Palma i två veckor nyligen. Perfekt tempo, mycket god mat och mycket vin. Fint hotell, trevlig stad med lagom mycket att aktivera sig med och så skönt att ta det lugnt och bara vara. Lite mer extravagant än jag någonsin skulle låta en semester bli annars, men antar att det är berättigat när det är bröllopsresan.

Och så bästa bilden alla kategorier (även om vi hann med både spex, hästar, foton med veteranbil, i trädgård och framför fint hus):

1610964_10153023824016299_1591099347206878865_n.jpg
Snygg klänning!

Ni som haft kyrkbröllop-vad har ni haft för psalmer? Två stycken ska vi ha och så har vi två låtar med egen sångerska, "Effortless" och så supercheesy "Aldrig ska jag sluta älska dig" som jag hade tänkt skulle bli lite allsång:D.

Annars är nog det mesta klart nu, ska lämna in ringar för putsning på måndag och jag ska provsminkas och göra lite håruppsättningar, prästen träffar vi dagen innan och då ska vi även hämta tårtan och göra lite dukning. Blommor hämtas samma dag och jag hoppas att jag har kontroll på allt nu... Läääängtar tills detta är över:o:D!

Läääängtar tills detta är över:o:D!

Hehe :D Alltså jag känner igen mig, det är så dubbelt. Jag såg så mycket fram emot dagen, samtidigt som jag längtade tills allt planerande och alla förberedelser var klara och vi bara kunde njuta av att vara gifta.

När är det ni ska gifta er? :)

Ni som haft kyrkbröllop-vad har ni haft för psalmer? Två stycken ska vi ha och så har vi två låtar med egen sångerska, "Effortless" och så supercheesy "Aldrig ska jag sluta älska dig" som jag hade tänkt skulle bli lite allsång:D.

Annars är nog det mesta klart nu, ska lämna in ringar för putsning på måndag och jag ska provsminkas och göra lite håruppsättningar, prästen träffar vi dagen innan och då ska vi även hämta tårtan och göra lite dukning. Blommor hämtas samma dag och jag hoppas att jag har kontroll på allt nu... Läääängtar tills detta är över:o:D!

200 och 84 hade vi som psalmer.

På lördag smäller det. Största stressmomenten hittills. Bås dubbelbokning får vi tillgång till lokalen 6!!!!! Timmar senare än planerat. Först kl 16 på fredag eftermiddag. Jess.

Stressmoment två. Provkamning av håret i måndags. Inga lockar hålls i. Pga nackproblem måste jag ha utsläppt hår, men de såg för jäkligt ut efter någon timme, då var det mest trassligt hårsprayshår, bläää

Tydligen tyckte kroppen att mens är en ok ide, en vecka för tidigt. Inte ofta man hoppas det är en mellanblödning, men brukar inte må bra under mensen. Vit klänning på det.

Nu är det äntligen över:D! Dagen flöt jättebra och jag hade fina vänner som fixade och hjälpte till. Sången var kanon och tårtan var god, ännu godare var middagen på kvällen! Vi gjorde ju så att vi bjöd mycket folk till vigseln (blev till slut ca 70 pers) som vi även bjöd på tårta, kaka och kaffe. På kvällen hade vi middag på resturang för de 20 närmaste. Blev mer budgetvänligt och middagen kändes mycket mysigare och familjär än vad en stor fest hade gjort. Menyn gjorde vi själva (förrätten var en bruschetta med stuvade kantareller, huvudrätt oxfilé i gräddsås med skogssvamp, bearnaisesmör och potatisgratäng, efterrätt var kolapaj med havssalt och röda vinbär) den var helt fantastiskt god! Allt vi bjöd på var lokalproducerat, blommorna var lokala, klänningen var från en lokal designer osv.

Idag har vi fått en massa foton också:)
12036954_10206510300788183_364824441481598989_n.jpg

11836827_10206510303788258_347337984323209108_n.jpg

12004104_10206510304068265_215693879036752388_n.jpg

12009686_10206510305108291_6501876338979308478_n.jpg

Med mina närmaste vänner, bla @Mirtai, @karini och @Bluefish. Nästan ett riktigt Bukebröllop:D!
11009920_10206510306268320_2926251254993891878_n.jpg

12009546_10206510306068315_8427130420818186451_n.jpg

Oh! Här vill jag vara med :) Min flickvän och jag gifter oss 6/8 nästa år. Vi har bokat kyrka, lokal, transport och fotograf hittills. Solist är på gång. :) Vi ska ha festen på en restaurang på en liten ö på västkusten och vi och alla gästerna ska åka båt från kyrkan till festlokalen. Där tar vi också brudskålen. Jag tror det viktigaste är bokat för nu, så just nu har vi liiite paus i planerandet. Läser dock bröllopsmagasin och hämtar inspiration på nätet hela tiden :)

Nu ska jag läsa igenom hela tråden!

Fick precis veta att en av våra bilder (den i eken) var med och tävlade i foto SM och kvalade till finalen! Tyvärr saknades 2 poäng för diplom men jag tycker de e riktigt roligt ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 171
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka