Sv: Nya bröllopstråden
Fortsättning då.
Efter vigseln blåste folk lite såpbubblor på oss (det tyckte både vi och de var roligt) och sedan tog vi ett par gruppbilder. Jag är så snäll (ehm...) att jag delger er en av våra gruppbilder, här kan ni alltså se hur duktiga alla hade varit på att klä sig
Vi drog till hotellet, checkade in, och stack sedan ut till en hästhage (vad annars?

) mitt i ingenstans där vi drack lite champagne och tittade på soldästa pållar innan vi åkte vidare till festlokalen (Råda Hembygdsgård). Där hade våra gäster serverats fördrink och tilltugg i form av lembas (= chokladkakor i form a löv, mums!) och vi minglade en liten stund innan det blev dags att sätta sig till bords i lokalen som jag, hör och häpna med tanke på vilket jag kontrollfreak jag egentligen är, inte hade sett tidigare.
Lokalen var FANTASTISK! Gröna spotlights upp i taket skapade en aningen murrig stämning, och på borden fanns dekorationer i form av ljus nerstuckna i flaskor. Tillsammans med våra eco-vänliga tallrikar av palmblad gav det precis den touch som vi hade letat efter - sagoinspirerad fantasypub
Käk då. Jag har inte fått alla bilder från vår superduperduktiga fotograf ännu (hon tog ganska många

) så här är en amatörbild med märkligt ljus istället.
Vi hade som sagt MYCKET mat. Om någon vill ha en lista kan jag bistå, men annars räcker det nog att säga att det definitivt inte var någon som gick därifrån hungrig...
(Speciellt inte jag, som på grund av nervositet levt på halva knäckebröd dagarna innan - jag fick liksom inte ro att äta...)
Vi åt, vi drack och vi lyssnade på vackra tal som fick det att knipa i hjärtat både en och två gånger. Efter mat och tårta (chokladmoussetårta med typ hallonsylt... Tror jag xD God var den i alla fall!) sjöng min make en sång till mig. En version av "Your song" som han ändrade lite smått (för att han tydligen visst visste vilken ögonfärg jag har!

).
Min älskade vän som var helt panikslagen över tanken på att gå på bröllop utan att ha på sig kostym... till slut löste han problemet genom att klä ut sig till Olifantförare. Sötnos!
Här ser ni en bit av tårtan, som gästerna också gillade.
Sedan blev det lite brudvals. Det var inte planerat - jag hade nämligen gett upp det där med dans med tanke på att vi inte hade tid att gå och lära oss att dansa. Min make tyckte dock annorlunda, så han lyfte helt enkelt upp mig i famnen och valsade runt med mig till några sköna toner från Sagan om Ringen (vad annars?!). Där fick vi en till snyftceremoni...
Kring tolv smällde vi fyrverkerierna, och runt den tiden började regnet också falla. Jag lydde anmodan och gick runt i skyfallet med bart hår, innan vi slutligen stack till Hotell Odin, i vars bröllopssvit vi tillbringade bröllopsnatten. Där, när klockan började närma sig två, öppnade vi alla bröllopspresenter och satt och log fånigt åt alla vackra ord och ting som folk hade ordnat till oss.
Det var en oförglömlig dag, och dess överlägsenhet beror nog till största del på våra fantastiska gäster som verkligen ställde upp för oss. Glädjen fanns i luften och vare sig skratt eller tårar var någonsin långt borta - flera har kommit till mig efteråt och sagt att det även för dem var en rent magisk dag. Jag är så glad att jag fick chansen att dela den med dem som jag tycker bäst om, och som min make sa dagen efter bröllopet: Det är så många som har fått en ny plats i våra hjärtan.