Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Det gör säkert jättestor skillnad att vara på restaurang! Mycket fix som försvinner där ju. Vi har apropå det träffat sambons morfar för att planera det sista av maten ikväll - och han sa att han kommer bjuda på kostnaden för maten i bröllopspresent :love: Så himla snällt!

halvt kl

Kuvertavgift är klurigt, jag är också kluven. Å ena sidan är det enkelt för gästerna om det är istället för present (vilket ofta är tanken) men som BT säger så vill nog inte folk komma tomhänta ändå. Så kanske bidrag till resa respekteras mer som en present än vad en kuvertavgift gör?

Det känns bra att det inte bara är vi som är kluvna! Känns svårt att välja hur man ska göra.. men BT´s ide vore ju faktiskt något!

*kl*

Smyger in här och skriver ett inlägg där jag erkänner mig vara både a) flitig smygläsare och b) förlovad sedan ett par veckor med min kärlek. Jag friade på våran årsdag och han sa ja. Vi har redan börjat planera så smått inför ett bröllop, dock mest grunderna för att se vad kalaset kommer att kosta så vi kan börja spara. Gifta oss kommer vi att göra sommaren 2015 om allt går som planerat. Anledningen är att jag inte vill att sista halvåret ska sammanfalla med att jag ska skriva en uppsats utan med vanliga kurser på universitetet, och att vi måste spara en rejäl slant om vi ska kunna ha det bröllop vi vill ha. Vi har nämligen ganska mycket släkt och eftersom vi älskar dem och vill dela det med allihopa (plus våra närmaste vänner) så kommer vi inte att komma under 100 personer (och då är 70 personer den närmaste släkten och resterande närmaste vännerna).

Eftersom jag är nyförälskad i det lilla smycke som nu sitter på mitt ringfinger så passar jag på att visa det, här känns det legitimt att göra så :angel: vi ska sedan ha varsin vigselring också (de vanliga traditionerna slängde jag väl ut genom fönster i den stund som jag sa "vill du gifta dig med mig?" till honom), mannen är väl inne på en slät i rödguld och jag vill ha diamanter i någon form som sitter bekvämt tillsammans med existerande ring.

600502_10151526998906299_858922179_n.jpg

Så fina ringar! Här är också traditionerna åt fanders, jag friade och han sade ja i ren chock:)

Grattis och välkommen i tråden! :) Med så många gäster förstår jag att ni lägger det 2015, vi är inte ens hälften så många ;)

Breaktown- Du måste ju berätta hur möhippan var!

Grattis och välkommen i tråden! :) Med så många gäster förstår jag att ni lägger det 2015, vi är inte ens hälften så många ;)

Breaktown- Du måste ju berätta hur möhippan var!

Ja men just ja!

Mycket bra var det!

Skattjakten fortsatte under början av möhippan och slutade med skjuts till första aktiviteten. En liten skogstur på islänningar. Lagom nivå för mig som inte ridit på tid och evighet, och framför allt för många av av deltagarna som aldrig ridit. Men det bästa med den aktiviteten var att stallet vi var på drivs av min sambos barndomsväns sambo (någon som hängde med? :D ) som jag aldrig har träffat. Så nu fick de med henne på ett hörn på möhippan också :) Sedan åkte vi in till stan för picknick. Efter det åkte vi rib-båt ut i skärgården där en av mina tärnors föräldrar bor. Där fortsatte eftermiddagen och kvällen med femkamp, bad, grillning och bastu. De flesta sov över och på morgonen var det frukost, sol och ännu mer bad :)

*KL*

Igår när jag och fästmannen var på landet så skulle han bada. Han bad mig hålla hans ring eftersom jag satt kvar på bryggan. Sätter på hans ring på samma finger jag har min, för skojs skull. Ser då att min ring har en repa eller liknande, uppifrån och ner. Tar då av den och ser att det är en spricka så går från in till utsida, precis som en lagning som släppt!
Ser ut som denna bild:

3184963-556317-broken-wedding-rings.jpg

Jag håller i den, och bänder väldigt försiktigt i den för att se om den släpper i sprickan, helt plötsligt går den i två delar!!! Där sitter jag på bryggan med min fina förlovningsring i två delar, nästan tre. För sprickan gick rakt igenom och den släpper sedan där också. En diamant trillar av, men lyckligtvis fångar jag den i handen. Jag blev helt chockad! Ringen är 2 månader gammal, den är inte storleksändrad och den är gjord av platinum som ska vara ett av de hårdaste materialet.

Vi lämnade in den idag där vi köpte den, och chefen skulle kolla på den imorgon. Det är ju en solklar reklamation, men jag fick känslan utav att det var jag som gjort något för att ta sönder den. Hur fasiken jag nu skulle lyckas med det? Hur tar man sönder en ring? Jag undrar nästan om det verkligen är platinum eller om vi blivit lurade??

Det trista är också att jag åker till Växjö imorgon och är borta i två veckor. Det är första gången vänner och familj ser ringen, men nu har jag ingen och vet inte hur lång tid det tar innan de lagar den.

Låter jättehärligt! Men vad är en rib-båt?! O_o

ninsan - men vad konstigt att den bara kunde spricka så! Platinum borde ju verkligen inte vara lätt att ta sönder..

kl
Nu är vi helt slut här hemma, efter en hel helg med bröllop! I fredags ställde vi iordning och pyntade lokalen (och körde skytteltrafik med alla grejer) och så hade vi en härligt avslappnad grillkväll med släkten. Igår var det ju dagen D, en helt fantastisk dag på alla sätt och vis! Och idag har vi haft brunch för de som velat samt hämtat allt från lokalen. Vi är trötta men lyckliga :love:
Ett par bilder från facebook (lägger upp några av fotografens bilder så fort han redigerat dem :) )
1012411_10151704138296998_969460514_n.jpg

580247_10152041664298976_716995199_n.jpg

1000836_10153043860595061_1196735575_n.jpg

Det är en sån här! Gick "ganska" fort :D

bat_top.jpg

Grattis! Ni verkar haft ett underbart bröllop och vad fina ni var!

Grattis!! Ni är hur fina som helst!!

Ja precis, jag fattar inte hur den kunde gå sönder, helt galet!

Tack så mycket alla! :love:

En lite mer detaljerad redogörelse, nu när jag inte är så trött ;)
Fredagen var som sagt halvt hysterisk. Jag och några vänner samt släkt grejade på ute i lokalen medan stackars blivande maken körde som en skållad råtta för att hämta släkt på tåget, ljudanläggning, lämna hundar på pensionat, och en himla massa grejer, tex en hel bil fylld med alkohol :p
Grillfesten med släkten på kvällen var nog en av de bästa idéer vi kom på, så himla mysigt! Folk satt i gräset, mamma grillade korv och alla hade jättetrevligt.

På lördagen gjorde jag mig i ordning på hotellrummet vi hade sedan kvällen innan (SÅ värt det!). Mamma, lillasyster och min svägerska kom dit med mat, resorb (;)) och glada miner. Jag lyckades till och med få ögonfransar på plats trots skakiga händer. En kompis kom och fixade det sista med mitt hår, sen kröp jag i klänningen och vi gav oss iväg ner till lobbyn. Mamma fick frågan i hissen om hon var brudens mor och där brast det för henne :D
Så mötte vi upp min blivande make och grabbarna som varit med honom under förmiddagen.Och då brast det för mig istället... :p Vi skickade iväg övriga och inväntade fotografen, som promenerade med oss i sakta mak mot vigselplatsen.
Väl framme började violinspelaren spela Jämtlandssången (Ja, 2 dagar innan bröllopet hittade vi till slut någon som kunde spela!!) och vi gick upp. Lite överväldigade båda två, ingen av oss uppfattade egentligen vad vigselförrättaren sa, men vi lyckades iaf säga Ja på rätt ställe båda två ;) Mina "minsta" småsyskon höll blommorna och ringarna och var nog rätt stolta att få vara med där framme! Makens syster sjöng Inte vackrast i världen och pappa kompade på gitarr.
Efter en stunds mingel, mängder av kramar och lite bubbel skickade vi iväg gästerna medan vi fotades lite till. Sedan satte vi oss i en kollegas Mustang och susade iväg till lokalen.
Maten var god, talen vackra och min make grät mest av alla :D Jag tror inte någon hade tråkigt, spriten räckte och blev över och nästan alla dansade. Vi hade förresten inte hunnit träna på någon brudvals, maken la in en låt att dansa till på förmiddagen(!) men det gick fint ändå!

Utan all hjälp från vänner och familj hade vi aldrig fått ihop det, jag vet inte hur vi ska kunna ge tillbaka ens en bråkdel av allt! :love:

+ Evenstar
Tack! :love:

kl
Nu börjar det kännas lite mer "på riktigt"! Fick brev från transportstyrelsen idag om nytt körkort, och bröllopsresan bokade vi igår (blir Hurghada, Egypten!).

Hur går det för er andra?? Är väl snart några fler bröllop på G?

Ja just, det har jag funderat på! Hur gör man för att byta alla kort? Får man brev automatiskt från transportstyrelsen? Bank osv de måste man ta kontakt med själv va?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur