Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Vi var nöjda med att vi hade en liten stund mellan efter-vigsel-mingel och när vi träffade alla vid lokalen igen, det var skönt med en liten andningspaus! Att vi hade förrätten som plockmat/mingel är vi också väldigt nöjda med, men det är kanske lite svårare att åstadkomma för ni skulle väl vara på restaurang? :)

*kl*

Nu har jag sträckläst den här tråden! Och vad med idéer jag har fått:d
Vi förlovade oss här i juli så förhoppningsvis så blir det bröllop i augusti nästa år!:D
Men det är ju verkligen sjukt mycket att komma ihåg:)
Ni som redan har gift er, vad känner ni att ni kunde gjort annorlunda och vad vart ni super nöjda med?:)

Grattis! :D

Jag kan faktiskt inte komma på något vi skulle gjort annorlunda, hade vi haft en större budget hade det iofs varit skönt med catering som kunde sköta allt, men annars är det nog inget vi hade velat ändra!

Några tips från mig:

Planera luftigt så att ni slipper stressa och har marginal om det uppstår förseningar

Ta hjälp av släkt och vänner för de där sista-minuten-sakerna som måste fixas. Det tenderar att bli ganska mycket. Vi fick hjälp med att hämta blommorna, göra i ordning bordsplaceringstavlan och placera ut placeringskort och festhäften på borden. Det hade vi inte hunnit på egen hand. Ställde i ordning bord och dukade gjorde gudskelov restaurangen.

Sen kan jag rekommendera sidan Boka Väder om ni är väderkänsliga :D Vi fick faktiskt precis exakt vad vi beställde.

kl
Nu är vi man&hustru! :love:
Min lillebror var vår fotograf och vi väntar på bilderna från honom, men här kommer några som min far tog.
img_4252.jpg

img_4258.jpg

img_4272.jpg

img_4274.jpg

Kl

Nu har även vi blivit man och fru! Vi hade verkligen en helt perfekt dag igår med fantastiskt väder och allting som gick helt enligt plan!

Tack! Blev riktigt nöjd. Hann prova med rött o svart+nitar oxå men det här kändes både som jag och väldigt passande :)

Breaktown: Grattis! !

+ Evenstar
Tack! :love:

kl
Nu börjar det kännas lite mer "på riktigt"! Fick brev från transportstyrelsen idag om nytt körkort, och bröllopsresan bokade vi igår (blir Hurghada, Egypten!).

Hur går det för er andra?? Är väl snart några fler bröllop på G?

Jag kan inte fatta att det numera är mindre än 2 månader kvar för oss. Det känns absolut inte som att vi kommer hinna med allt som är kvar tills det. Vår kock har hoppat av också så det gör väl inte stressnivån mindre direkt :nailbiting:. Känner ni ngn bra kock i skåneland så tipsa gärna ;)

Just nu sitter jag och funderar kring slöja, kan inte riktigt välja mellan 2 stycken, klänningen har kommit till butiken och ska tas in lite vid bysten i september, tärnornas klänningar har kommit och satt som en smäck, min mors klänning bör komma nu i veckan. Så det går väl framåt. Om det bara inte hade varit för det här med kocken.. Det hänger faktiskt lite som ett moln över oss..

Tyvärr så är den ena kocken vi känner pensionär och har en allt för dålig rygg, och den andra har precis startat upp en ny verksamhet och har knappt en minut över :down: Hoppas ni hittar någon annan! Jag vet hur det är att stressa över maten :p

kl
Vår bröllopsresa verkar ju inte bli av :( Lite irriterad på oss som valde att boka Egypten, men det har ju varit lugnt längs röda kusten hela tiden... Nåja, nu blir det till att hitta någon annanstans att åka. Som inte kostar skjortan och har behagligt klimat i december :banghead:

Kl
Nu har det eventuellt löst sig med kocken. Istället strular toastmastrarna, den manliga delen av brudföljet samt att alla tycker så extremt mycket (negativt) kring vårt bröllop :(
Jag fattar inte? Ska det vara såhär? Är det meningen att man ska behöva tänka på det som ska bli ens livs lyckligaste dag med en klump i halsen?
Just nu känner jag inte för några gäster alls längre. Vår drömfest känns mest som en utdragen mardröm

Nejmen, vad är det för stil? Vad gnäller de på? Varför tycker de sig ha mandat att uttala sig? Det är ju en ynnest att bli bjuden på bröllop!

Vår bröllopsresa verkar ju inte bli av :( Lite irriterad på oss som valde att boka Egypten, men det har ju varit lugnt längs röda kusten hela tiden... Nåja, nu blir det till att hitta någon annanstans att åka. Som inte kostar skjortan och har behagligt klimat i december :banghead:

Oman!

Bättre än Egypten på alla sätt och vis om du frågar mig. (Möjligtvis med undantaget om det är party-party ni är ute efter). Dessutom perfekt klimat i december! :)

Fy vad trist. Förstår inte riktigt varför folk tror sig ha rätt att tycka och anse så mycket - det är ju er fest! Om något borde de väl vara glada att ni vill dela dagen med er!

Breaktown - tusen tack för tipset, ska kolla upp det! Just nu har vi pratat lite om att åka till Edinburgh en vecka istället, men jag åker hellre någonstans varmt den tiden på året :angel:

Aha! Ja Edinburgh är ju typ min favoritstad på denna jord, så jag har ju rätt svårt att säga att ni inte ska åka dit :D

Fast tiden på året talar ju helt klart för varmare ställe! Men det beror ju också mycket på vad ni vill göra! :)

Jag har länge varit sugen på att åka dit och min man har bott där, så det hade ju varit jättekul... och så tänker jag julpyntad stad :love: Men samtidigt - värme! Ah vi velar fram och tillbaka, så småningom kommer vi väl fram till nåt :p Men det verkar bara gå att åka från sthlm om man vill till Oman, det är ju inte helt optimalt för oss!

som nagon annan sa sa var det skont med en paus. Vi lamnade gasterna med lite mingemat och alkohol och akte och tog vara brollopsfoton. Var borta i 2.5 timma. Efter flera manader av stress var det skont att bara vara vi och fotografen och andas lite. (vi hade det ratt sa stressigt upp till och under cermonin ocksa, da bilen som min mor fardades i krockade pa vagen till cermonin).

Ett annat tips ar att skriva upp pa listor exakt vad personal/familj/vanner ska hjalpa till med. Det visade sig ratt snabbt att folk ar helt fantastiskt daliga att lyssna pa vad man sager, eller att improvisera och att halla folk i handen under brollopsdagen ar inte nagot kul (eller sa springer dem och plagar annat folk, typ dina foraldrar som sedan blir sur pa dig och undrar varfor du inte gett dem instruktioner).

nej man ska inte alls ha en klump i halsen, och dem behover inte komma om dem ska gnalla heller!

jag holl pa att bannlysa morsan fran mitt brollop da allt ar sa forbannat negativt hela tiden. Men i slutandan sa berattade jag istallet ingenting om vad som pagick fram till dagen (och hon hittade saker att klaga pa da med, letar man sa finner man liksom! tur att alla andra gaster var glada och nojda :D)

*KL*

Nu har vi bestämt datum och bokat lokal! Det blir i mina gamla hemtrakter utanför Växjö 30 augusti 2014! :)

som nagon annan sa sa var det skont med en paus. Vi lamnade gasterna med lite mingemat och alkohol och akte och tog vara brollopsfoton. Var borta i 2.5 timma. Efter flera manader av stress var det skont att bara vara vi och fotografen och andas lite. (vi hade det ratt sa stressigt upp till och under cermonin ocksa, da bilen som min mor fardades i krockade pa vagen till cermonin).

Ett annat tips ar att skriva upp pa listor exakt vad personal/familj/vanner ska hjalpa till med. Det visade sig ratt snabbt att folk ar helt fantastiskt daliga att lyssna pa vad man sager, eller att improvisera och att halla folk i handen under brollopsdagen ar inte nagot kul (eller sa springer dem och plagar annat folk, typ dina foraldrar som sedan blir sur pa dig och undrar varfor du inte gett dem instruktioner).

Vi hade ingen direkt paus. Men eftesom det var en bit att åka mellan kyrka och festlokal blev det en naturlig paus eftesom gästerna åkte buss och vi för oss själva. Det var bra :)

Sen fick vi höra av flera gäster hur otroligt skönt det var att middagen var så snart efter vigseln och att det inte blev en massa timmar att vänta. Någon berättade om ett bröllop hon varit på där vigseln var klockan 14 och middagen inte förrän 19:30! Alla hade varit extremt hungriga och tyckt att väntan var jättelång! Men det problemet kan man ju såklart också lösa genom att ha lite snacks elller liknande emellan :)

Listor skrev vi också! Vi litade inte ett dugg på att alla skulle komma ihåg allt (eftersom vi inte gjorde det utan listor). Folk tyckte vi var lite överdrivna men sen lyckades folk glömma saker trots att de hade fått listor :p (men allt löste sig).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Veterinärfoder till frisk hund?
  • Valp 2025