Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Ja jag tycker det är okej.

Jag är ju hellre med och firar och betalar än inte med och firar för att brudparet inte hade råd att ta med alla.

Så kan man kanske uttrycka sig, men saker som "vi har bjudit 40 gäster" blir ju väldigt märkliga.

Och jag tycker att man rättar munnen efter matsäcken. Jag går mycket hellre på ett bröllop som består av kaffe och tårta i trädgården än betalar för att gå på fest för att brudparet fått för sig att det måste vara på ett visst sätt för att vara "vettigt".

Något måste ha gått snett i alla bröllopstrender när perspektivet är "vi har visst inte råd med det vi vill ha så då tar vi betalt av våra gäster". Inte "vi har visst inte råd med det vi helst vill ha så då väljer vi något billigare".

Men men, vi får nog konstatera att vi tycker olika helt enkelt. Den här tråden ska inte spåra ur till någon debatttråd om kuvertavgifts vara eller icke vara :)

Jag håller med dig där.

Min kusin gifte om sig för nåt år sen. Hon hade redan haft det där stora bröllopet för 20 år sen, men nu ville hon gärna markera sin "nystart" med ett bröllop. Brudklänning och så kände hon inte så mycket för, festen hölls i en klubbstuga med caterad mat, men spriten hade de köpt i Tyskland och kompisar till dottern serverade (fick ju betalt, men inte som proffs). Min mamma och syrra hade bakat bröllopstårtorna (fina moussetårtor) och de hade en DJ som de kände.
Jag hade väl kanske inte valt att ha festen i en klubbstuga, men de lånade den gratis och ville ju ha en fest. Vilket det blev och vi hade väldigt trevligt!

Jag har arbetat på många bröllop i kyrkan, ni skulle bara veta hur mycket ångest som ligger i luften på många av de tillställningarna...

Jag är lite trög, men ångest för vad? Kostnaden?

Jag arbetade på landsbygden, mycket småpåvar bland bönderna där den ena avkomman efter den andra skulle ha vräkigare bröllop. Värst var väl den stackarn (i min ögon) som fick gifta sig i 8:e månaden av graviditeten för att modern inte tyckte barnet skulle födas utom äktenskapet. Det var väl 2010.

Det är väl bättre om alla gör som de vill och inte känner någon större prestige.

Hallåååå ingen som planerar bröllop längre eller? :angel: Den här tråden måste puttas upp! :D

Inte för att jag har ett eget bröllop att planera... än... men man kan ju gotta sig i andras! Var serveringspersonal på ett urtjusigt bröllop igår, alla hade frack eller aftonklänning och var verkligen superfina. Dock kände jag verkligen då att jag ska absolut inte ha någon sittande middag med bordsplacering. Passar inte mig helt enkelt :)

Jag planerar för fullt!!! :) Det är ca 3 månader kvar nu och igår bokade vi bröllopsresan som bär av i november:)

@zassoo Haha, jag är likadan, gotta sig i andras kan man alltid göra. Jag är så himla förtjust i bröllopsklänningar, min mamma sydde upp sådana klänningar förr i tiden och jag tokälskar att sy vackra klänningar, till mig själv, för till någon annan kan jag inte sy, det blir för mycket press :p. Så jag tycker därmed att det är roligt att hänga i bröllopstrådar även om jag inte har ett eget att planera. Sambon brukar typ en gång i veckan nämna vårt framtida bröllop så vi får väl se.

Jag älskar ju festplanerande i allmänhet, så jag hänger kvar här i tråden trots att vi snart varit gifta i ett år!

Ska gifta mig på fredag, nere på Sweden Rock framför stora scen, inga inbjudna (utom de vänner som vi ska dit med och då för de vara vittnen :D ), vi tar festen i sommar när vi kommit hem.

Ska gifta mig på fredag, nere på Sweden Rock framför stora scen, inga inbjudna (utom de vänner som vi ska dit med och då för de vara vittnen :D ), vi tar festen i sommar när vi kommit hem.
Häftigt! Jag gissar på att det inte är något band som kommer spela just precis då ;) Vad ska ni ha för "slags" vigselförrättare?

Häftigt! Jag gissar på att det inte är något band som kommer spela just precis då ;) Vad ska ni ha för "slags" vigselförrättare?
Nix, före de börjar :) En kommunal snubbe, har för mig det var en man :o Det är den blivande äkta hälften som har fixat. Jag försökte få Ozzy ställa upp men inte lyckats få tag på honom.. :cool:O_o:D

Costa Rica i tre veckor!!:D
Nä men dra åt helvete!! :D Det är ju mitt drömresemål/drömbröllopsresa!! GUUUUUUD vad avundsjuk jag blir!!!

Åh men jag vill oooooockså!

Har till och med hittat brudklänning men kan inte köpa än pga ska gifta mig om typ TVÅ ÅR.

mvh gifter sig mest för klänningens och bröllopsresans skull? :cautious: ;)

@zassoo Haha, jag är likadan, gotta sig i andras kan man alltid göra. Jag är så himla förtjust i bröllopsklänningar, min mamma sydde upp sådana klänningar förr i tiden och jag tokälskar att sy vackra klänningar, till mig själv, för till någon annan kan jag inte sy, det blir för mycket press :p. Så jag tycker därmed att det är roligt att hänga i bröllopstrådar även om jag inte har ett eget att planera. Sambon brukar typ en gång i veckan nämna vårt framtida bröllop så vi får väl se.

Har sett bild på i alla fall någon klänning du gjort, du är jätteduktig :) Haha ja vi pratar också ganska ofta om bröllop (vårt hypotetiska bröllop bland annat ;)) men ingen har friat än så vi får se här också :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III