Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har väl planerat lite. Eller vi har i alla fall hittat en lokal, valt ungefärlig tid på året och bestämt vilken omfattning det blir på en höft. Och så har jag köpt klänning och hatt (så egentligen är det bara petitesser kvar :angel: ).

Det vi ska göra inom en hyfsat snar framtid är att välja ett datum (måste reka lite med min utlandsbaserade släkt först), boka lokalen och den som skall laga maten samt bestämma hur vigseln ska ske och se om vi måste boka något där. Sedan är det väl bara att fila på gästlistan tills det är dags att börja bjuda in och ta det därifrån.

Efter att ha pratat en del med familjen så har vi bestämt att det blir en stor fest, det har flera än vi en stor glädje av (jag har många släktingar som har fantastiskt roligt när vi träffas men väldigt sällan får möjlighet att umgås, så ett bröllop skulle vara en möjlighet för oss att samlas allihopa). Nivån blir precis som vi tänkt oss innan, men det kommer att lösa sig ekonomiskt så den diskussionen kan vi ju lämna därhän. Något av det viktigaste är i alla fall att vi inte måste välja bort människor som vi tycker om och vill dela dagen med när vi lyckas samla alla på ett ställe ungefär var femte år (om ens det).

Jag stalkar tråden lite och hoppas att jag får anledning att skriva i den någon gång ;). Min traditionella karl ska bara fria först :p
Det finns ett jättemysigt ställe här i närheten där maten är helt :love: och det skulle vara underbart att kunna ha fest där, njuta av någon av hennes olika bufféer, dricka öl i trädgården och dansa vals på loftet.

Jag är i början av mitt planerande av bröllop som blir sommaren 2015. Har bokat lokal och satt datum och förmodligen bestämt färgtema :angel:. Skrivit gästlistan och har smått börjat titta på klänning...:banana:

Nä men dra åt helvete!! :D Det är ju mitt drömresemål/drömbröllopsresa!! GUUUUUUD vad avundsjuk jag blir!!!

Åh men jag vill oooooockså!

Har till och med hittat brudklänning men kan inte köpa än pga ska gifta mig om typ TVÅ ÅR.

mvh gifter sig mest för klänningens och bröllopsresans skull? :cautious: ;)

Ahh, det ska bli så himla najs! Vi hyr en bil och åker runt och har det bra. Några nätter blir lyxställe annars blir det billigare boende för att ha råd med roliga saker:)

Nä men dra åt helvete!! :D Det är ju mitt drömresemål/drömbröllopsresa!! GUUUUUUD vad avundsjuk jag blir!!!

Åh men jag vill oooooockså!

Har till och med hittat brudklänning men kan inte köpa än pga ska gifta mig om typ TVÅ ÅR.

mvh gifter sig mest för klänningens och bröllopsresans skull? :cautious: ;)

Mer romantiskt än jag som mest vill gifta mig för det juridiska. ;) Jag vägrar skaffa barn om vi inte är gifta och eftersom barn inte ligger särskilt långt bort i tiden så... Jag får dock inte fria, säger sambon. :mad: Han får å andra sidan inte fria förrän vi flyttat till nya lägenheten, vill inte förknippa det här helvetet till bostad med något så fint som ett frieri. :p

Ahh, det ska bli så himla najs! Vi hyr en bil och åker runt och har det bra. Några nätter blir lyxställe annars blir det billigare boende för att ha råd med roliga saker:)
Haha precis så har vi planerat vår framtida (bröllops)resa dit :). Ni får det nog underbart!

Jag får dock inte fria, säger sambon. :mad: Han får å andra sidan inte fria förrän vi flyttat till nya lägenheten, vill inte förknippa det här helvetet till bostad med något så fint som ett frieri. :p
Med risk för att bli hatad av hela tråden så måste jag säga att jag, personligen, är lite skeptisk till hela frierigrejen. Har funderat mycket på detta då jag av olika skäl alltid vetat att jag vill gifta mig. Ovanpå det är jag en hopplöst romantisk tönt MEN det går emot allt jag tror på att sitta och vänta och hoppas på att min sambo ska fria. Hela frierigrejen ser jag som så förlegad och märklig och har svårt att tycka att det är fint; för mig blir det för mycket att mannen ska välja kvinnan, snarare än att man i samförstånd och samråd bestämmer sig för att man vill gifta sig. Förstår att jag låter anal och tråkig meeeeeen ibland så är jag just det.

Nu löste det sig så att kvällen vi bestämde oss för att vi i framtiden (nån gång, när vi kan vill och känner för det) ska gifta oss var den mest romantiska kvällen någonsin, i hela mitt liv, men helt utan frieri. Visst, ingen friade i Eiffeltornet men det är SÅ inte vi, inte jag, inte han, det skulle vara forcerat och fel bara.

@niphredil

Varken jag eller sambon är så brydda om det här med frieri heller, men jag råkade vid något tillfälle säga att om jag någon gång skulle fria hade jag värsta bra planen, och då fick jag frieriförbud. :mad: Vi har ju redan, i samförstånd, bestämt ATT vi ska gifta oss, sen blir ju förlovningen mer ett startskott för planeringen.

@niphredil

Varken jag eller sambon är så brydda om det här med frieri heller, men jag råkade vid något tillfälle säga att om jag någon gång skulle fria hade jag värsta bra planen, och då fick jag frieriförbud. :mad: Vi har ju redan, i samförstånd, bestämt ATT vi ska gifta oss, sen blir ju förlovningen mer ett startskott för planeringen.
Jo, många gånger har ju paren redan bestämt att de vill gifta sig men ändå förväntas mannen fatta beslutet för att det nu drar igång genom att fria.

Each to her own, men mig passar det inte :).

@niphredil Jag förstår aversionen mot konventionen, och jag håller med, men i vårt fall handlar det mest om att han inte vill ge mig utrymme för någon av mina ibland kanske lite väl högtflygande planer. :angel: Troligtvis blir det nog jag som bestämmer när det blir av ändå, eller så sköter naturen om den saken (jag tänker som sagt inte få barn om vi inte är gifta och jag tänker inte gifta mig när jag är gravidtjock så det kan gå undan när det väl händer). :D

@niphredil Jag förstår aversionen mot konventionen, och jag håller med, men i vårt fall handlar det mest om att han inte vill ge mig utrymme för någon av mina ibland kanske lite väl högtflygande planer. :angel:
Alltså, fett förvirrad är jag nu. Har du skrivit allt ovan eller har min dator hittat på det? Kan inte se det i inlägget nämligen :confused:

Oavsett så låter högtflygande planer väldigt spännande :D Tycker definitivt att du ska hinna före honom :angel:.

Angående barn och äktenskap är du och jag helt överens, för mig är det ett av de främsta skälen till att jag vill gifta mig.

Senast ändrad av en moderator:
@niphredil

Jag ändrade inlägget, var nog därför det blev tok. :)

Och jag ska nog lyssna på min stackars sambo. Han säger mycket sällan nej till saker så när han för en gångs skull gör det utgår jag från att han har goda skäl. Men du anar inte vad det kliar i fingrarna!

Nu puffar vi lite på denna tråd.
Herregud bara 68 dagar kvar!
Ingen av de tidigare nämna festplatserna blev det av olika anledningar. Vigseln kommer att bli borgerlig vid en stensättning som finns längs med strandpromenaden på västra stranden vid Nääs Slott. Efterföljande fest på Sjölyckan 3km därifrån. Ska bli så himla roligt!
Meny spikad, klänning inköpt (Lilly) förrättare bokad lite sent omsider. Namnändring på G. Håller nu på att utforma själva vigselprogrammet vilket är det absolut svåraste. Hur ska man få till det så fint som möjligt... Men det ger sig. Kul är det att planera iallafall!

Ingen av de tidigare nämna festplatserna blev det av olika anledningar. Vigseln kommer att bli borgerlig vid en stensättning som finns längs med strandpromenaden på västra stranden vid Nääs Slott. Efterföljande fest på Sjölyckan 3km därifrån. Ska bli så himla roligt!
Meny spikad, klänning inköpt (Lilly) förrättare bokad lite sent omsider. Namnändring på G. Håller nu på att utforma själva vigselprogrammet vilket är det absolut svåraste. Hur ska man få till det så fint som möjligt... Men det ger sig. Kul är det att planera iallafall!

Jag tycker hitintills att det kommer bli klurigast att sätta ihop programmen, eller häftena med en massa roliga saker i:):)

Haha precis så har vi planerat vår framtida (bröllops)resa dit :). Ni får det nog underbart!

Med risk för att bli hatad av hela tråden så måste jag säga att jag, personligen, är lite skeptisk till hela frierigrejen. Har funderat mycket på detta då jag av olika skäl alltid vetat att jag vill gifta mig. Ovanpå det är jag en hopplöst romantisk tönt MEN det går emot allt jag tror på att sitta och vänta och hoppas på att min sambo ska fria. Hela frierigrejen ser jag som så förlegad och märklig och har svårt att tycka att det är fint; för mig blir det för mycket att mannen ska välja kvinnan, snarare än att man i samförstånd och samråd bestämmer sig för att man vill gifta sig. Förstår att jag låter anal och tråkig meeeeeen ibland så är jag just det.

Nu löste det sig så att kvällen vi bestämde oss för att vi i framtiden (nån gång, när vi kan vill och känner för det) ska gifta oss var den mest romantiska kvällen någonsin, i hela mitt liv, men helt utan frieri. Visst, ingen friade i Eiffeltornet men det är SÅ inte vi, inte jag, inte han, det skulle vara forcerat och fel bara.

Jag håller med! Vi bestämde ihop att vi skulle gifta oss och det var inget frieri från någons sida sas. Efter att vi gift oss så fick jag typ hur många frågor som helst om hur han friat till mig?! Och nästan som att folk tyckte att jag var konstig när jag sa att han inte friat?!

Jag hoppar in i tråden eftersom jag friade till sambon för lite mer än en vecka sedan :D!

Så nu planeras här bröllop och det är skitkul! Har alltid sett mig som en rebellisk motståndare till bröllop men så hittade jag en helt underbar man som jag bara tvunget måste gifta mig med och då går det ju som det går. I nuläget väntar vi på att förlovningsringarna ska bli graverade men vi har redan en ganska klar idé om hur vi vill gifta oss. Vi är överens om väldigt mycket, framförallt om vad som är värt att prioritera och bortprioritera så förhoppningsvis kommer vi mest ha himla kul när vi planerar.

Alltså, :love:.

Det var bara det.

Jag håller med! Vi bestämde ihop att vi skulle gifta oss och det var inget frieri från någons sida sas. Efter att vi gift oss så fick jag typ hur många frågor som helst om hur han friat till mig?! Och nästan som att folk tyckte att jag var konstig när jag sa att han inte friat?!

Intressant att folk fortfarande tar för givet att det är mannen i en heterosexuell relation som har friat.

Vad spännande med bröllop så snart :). Var det svårt att välja klänning och vigselplats?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka