Det är mitt enda alternativ om jag känner att vi måste, med barn och bostad verkar det bra just för det ekonomiska skyddet främst för min sambo. Men jag är FETT osugen på en offentlig tillställning. Typ nödvändigt ont mer. Kanske. Kan ju fortsätta blunda för det också.
Vi hade bjudit bekantskapskretsen på middag nära jul, och när vi hade listan på alla närvarande kläckte mannen "då kan vi lika gärna gifta oss innan middagen så kan alla få reda på det samtidigt". Så det gjorde vi. En liten historia med prästen (vän till oss) och två vittnen från bekantskapskretsen. Vid fördrinken berättade vi att vi gift oss och visst var makens mor lite sur, men det är hon per automatik alltid så det var ingen som märkte någon egentlig skillnad.
Vi är inte de där festande frotterande personerna, så för oss var det helt rätt. Vi tog in hästarna, åkte till stället, vigde oss (tidsåtgång 3,5 minuter), umgicks lite med våra vittnen och sedan var det middag. Övernattning för enkelhetens skull, vi kunde ju inte köra efter vinpaktet
Klädsel: jeans, hästskitiga skor och en blus. Ja, det blev ju liksom det vi kom i från stallet. Till middagen bytte vid dock om.
Rekommenderas. Petruskas alternativ lät också lockande.