Nya Covid vaccinet

Kommer inte ihåg hur många men enligt 1177 var den sista 2021 så det är dags att trava iväg igen (är riskgrupp). Särskilt som man träffar så många fler än under lockdown.
 
Jag tycker det är så konstigt hur det fungerar... Jag är riskgrupp på tre punkter, men ingen har nånsin sagt ett pip om vaccin efter att jag fick de två första. Jag har aktivt fått jaga info. Nu försökte jag boka vaccinering, men då behövde de veta hur många sprutor man fått och det har jag ingen koll på. Försökte gå in på covidbevis-sidan, men den var överbelastad. Suck.
Det ska stå i din sjukjournal som du har rätt att läsa
 
Det ska stå i din sjukjournal som du har rätt att läsa

Tror inte det gör det. Om det gör det blir det ett himla scrollande och letande, då jag tillbringat några år nu med att försöka hitta en medicin som funkar för mig, men inte lyckats. Många besök och blodprov har det blivit.
 
Tror inte det gör det. Om det gör det blir det ett himla scrollande och letande, då jag tillbringat några år nu med att försöka hitta en medicin som funkar för mig, men inte lyckats. Många besök och blodprov har det blivit.

Jag har för mig att man kan sålla när man går in på journalerna och välja bara vaccinationer.
 
Tror inte det gör det. Om det gör det blir det ett himla scrollande och letande, då jag tillbringat några år nu med att försöka hitta en medicin som funkar för mig, men inte lyckats. Många besök och blodprov har det blivit.
Leta du där så ska du nog hitta det:)
 
Vill jag läsa min sjukjournal så går jag dit där den finns och begär ut den så jag har den i handen och kan läsa själv irl

Ok det har jag aldrig kommit på tanken att göra 😅
Inte bara för att min journal skulle vara som Gamla Testamentet typ tusentals sidor utskrivna, utan för att jag hellre söker upp det jag ev vill läsa på 1177.
 
Ah är det därför den säger överbelastad?

Såg när jag gick på Alltid Öppet (världens sämsta app fö) att jag kan boka tid för vaccin. Får väl pallra mig iväg och göra det. Gäller det här för alla, eller är det vissa som inte kan boka?
 
Ok det har jag aldrig kommit på tanken att göra 😅
Inte bara för att min journal skulle vara som Gamla Testamentet typ tusentals sidor utskrivna, utan för att jag hellre söker upp det jag ev vill läsa på 1177.
Den är alltid intressant att läsa. Där står en hel del som man inte får veta genom ett läkarbesök. För man får ju bara veta det viktigaste. Smådetaljer utelämnas men kan stå i sjukjournalen. Speciellt intressant är det att läsa om man har gjort en op då man själv inte har varit närvarande :rofl:. Sånna detaljer får man ju inte veta när ronden går eller när dom frågar hur man mår. Jaha, bra då kan du få åka hem
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 829
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 285
Senast: gul_zebra
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 332
Senast: Manji
·
Kropp & Själ Förra tråden är full. Vi fortsätter här. Nya vaccinet som är utvecklat även för omikron har släppts. Nån som tagit det? Även ni som...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp