Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
:o
Jag har faktiskt ingen aning. Uppfödaren åker med henne.
Vilken ras är det? Jag har blivit ombedd att skriva en sammanfattning av utställningen till Hundsport så är nyfiken :). Kommer bli häcken full, dock. Ska hjälpa att bygga utställningen torsdag och fredag. Ställer i officiella på lördag och dalmatinerspecial söndag och däremellan ska jag samla tillräcklig info för texten... :/
 
Nu är jag hemma!! Fast @Scata de där isdrakarna måste vi göra något åt!! 2 plus grader är rätt kallt när man ska gå på utedass ärligt talat...

Jag är sååååå tacksam för era isdrakar! :cool:
Det är skönt att bli påmind om att det inte alltid är så illa att bo i Skåne ändå, även om jag längtar "hem" till Norrland större delen av tiden: här har varit "kallt" ett par dagar nu, så pass att jag kunnat ha långärmat på mig - i alla fall tidvis, när solen varit i moln. Lite svettigt blev det dock när jag plockade körsbär idag, trots att jag stod i skuggan från trädet... Puh. Men det var det värt, nu har jag 10 fina små istärningspåsar med körsbärssaft i frysen. :love:

Ha, Norrland-Schmorrland! Skadeglädjen är sannerligen den goda glädjen! :p:D
 
@Blacksmithfarm Antagligen så här:
1398654342531.jpg

797887_1312728397568_full.png
 
Vilken ras är det? Jag har blivit ombedd att skriva en sammanfattning av utställningen till Hundsport så är nyfiken :). Kommer bli häcken full, dock. Ska hjälpa att bygga utställningen torsdag och fredag. Ställer i officiella på lördag och dalmatinerspecial söndag och däremellan ska jag samla tillräcklig info för texten... :/
Borderterrer är det. De brukar ju inte vara så långt fram i finalerna. Lite för "normala" och inte showiga nog.
 
Fins det städdrakar att låna hos nån. Verkar som om städfen dukat under i kampen mot dammbävrarna. HUNDARNA som faktiskt är de som lämnar mest på golvet är dåliga på att hantera dammsugaren. (Hos mig finns ingen snabeldrake- hatar den omskrivningen) :banghead:
 
Borderterrer är det. De brukar ju inte vara så långt fram i finalerna. Lite för "normala" och inte showiga nog.
Fast har för mig att det var nån sådan med i förra årets final... Eller om det var gruppfinalen?

Fins det städdrakar att låna hos nån. Verkar som om städfen dukat under i kampen mot dammbävrarna. HUNDARNA som faktiskt är de som lämnar mest på golvet är dåliga på att hantera dammsugaren. (Hos mig finns ingen snabeldrake- hatar den omskrivningen) :banghead:
Jag vill också ha städdrakar! Mamma kommer på besök nästa vecka och mina hushållskunskaper är så dåliga så inte ens ett IG är dåligt nog...

Haha, själv gillar jag ordet snabeldrake. Låter sådär härligt snusksuspekt, typ "Nu ska jag ge snabeldrakenrm omgång"
 
Fins det städdrakar att låna hos nån. Verkar som om städfen dukat under i kampen mot dammbävrarna. HUNDARNA som faktiskt är de som lämnar mest på golvet är dåliga på att hantera dammsugaren. (Hos mig finns ingen snabeldrake- hatar den omskrivningen) :banghead:

Städdrakar! Där sa du nåt... Själv stod jag och velade framför en stor trave robotdammsugare när jag var på netonnet idag, min hund städar nämligen inte heller efter sig den rackaren - och inte efter mig heller! Det slutade med att jag tog mitt sviktande förnuft till fånga och lät bli att köpa nån (de för massor med tusen är säkert bra, men jag misstänker att den där för 500 antagligen inte ens är värd så mycket...), men nu har du ju gett mig en bättre idé! Jag får helt enkelt fånga några av dammbjörnarna i en snara, släpa ut dem i skogen och gömma mig bakom en sten och vänta på drakarna. :idea:

Vad skönt det ska bli med städdrake, mullrar säkert mindre än en billig robot dessutom! :grin:
 
Hepp!

Men jag har precis kommit fram till att jag borde sluta skriva inlägg om nätterna. Fy tusan vad stavfel jag har lyckats med på sistone. :meh:
 
@Trani Nejnej, du har missat hur man ska göra. Du ska inte läsa igenom dina egna inlägg, det räcker med att kolla notiser så ser du vilka som gillar dina inlägg! :up: ;)

Hahah, nu kommer du väl inte bli lugnad, men jag såg det stavfelet och tyckte att det inte var helt likt dig. :D
Alltså, jag skulle skriva ihop hur folk ska göra och det ingår att kontrollera än det ena och än det andra, men det skaver fortfarande att använda samma ord i mening efter mening. :p
 
@Mammas det stavfelet? Jag har gjort det fler än en gång kan jag säga. :arghh:

Mina egna inlägg är såklart det mest intressanta på forumet. Gilla schmilla, folk gillar så mycket skit. Om jag brydde mig om vad andra gillade så skulle jag lyssna på lady gaga och käka sourcream and onion-chips. Gubevars.
 
Roligt jobb du verkar ha förresten @Mammas! Sitta och skriva texter om hur andra ska kontrollera grejer. Hm jag tror att du är en fängelsedesigner. Spexig och lite lagom nymodig men ändå korrekt liksom.
 
@Trani Hahah, är det sant? :D

Ah, jag förstår. Du kanske ska samla inläggen, rätta stavfelen och ge ut en bok? :idea: Åh, sourcream and onion-chips som är så gott! :up: ;)

Hahaha, måste guida mina stackars ersättare under semestern! Det roliga i att jobba som väktare. Kontrollera att dörr 1 är låst. Gå in i rummet, kontrollera för läckage och brandrisk. Kontrollera att dörr 2 är låst. Snark.... Fängelsedesigner låter som rena drömmen i jämförelse! :D
 
Skitbra idé @Mammas! "Jag är Trani - samlade inlägg, 2007 till nutid". Tror det kan bli en bestseller!

Det låter som att din ersättare har en rolig sommar framför sig. Kan se hen framför mig, gåendes runt med den där listan och nervöst bocka av punkterna, hela tiden tyngd av rädslan att tappa den KONTROLL som tynger hens axlar i form av ansvar. Tänker mig någon Kafka-aktig tvist på det också, som att sakerna helt enkelt inte låter sig kontrolleras eller att syftet med kontrollerandet blir alltmer dunkelt.
 
Får jag ett signerat ex? :love:

Givetvis! "Nästa dörr du går genom kan ha vilken färg som helst - genom dina ögon färgen själens svärta av sig så allt framstår geom ett grått skimmer. Gi in genom dörren. KONTROLLERA! Vad du kontrollerar är mindre viktigt än att akten sker, hjärtats slag pulserar nu så högt att du knappt kan höra ens den mest sprudlande vattenläcka, sinnets skimmer täcker hela ditt synfält, men kryp längs väggarna för att KONTROLLERA att det inte är några vattenläckor i det utrymme vi valt att benämna som rum."

Mvh hittat bästa sättet att undvika extra arbetsuppgifter som rondbeskrivningar i framtiden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
156
· Visningar
6 955
Senast: Enya
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 452
Senast: Avalbane
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 895
Senast: farin
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
28 927
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp