Bukefalos 28 år!

Pysseltråden

IMG_0173.jpeg


Det här är mitt senaste färdiga projekt. Är sjukt nöjd med den, det bästa är att ena panelen är avtagbar och man kan använda den som väska när man är på cons, supersmidigt.
 
Räknas 3d-skrivar-projekt in här?
I så fall är detta min senaste skapelse: en hållare för bomullspads och tops (från nedladdad fil).
Måste komma igång med att rita fler egna filer dock, men inlärningskurvan är så löjligt brant för sånna program så det knäcker självförtroendet gång på gång 😒.
Har gjort en egen design av en krok till hästtransporten, testat hållfasthet och ska göra ett gäng för att se om min vision går att göra till verklighet. Sen kan jag visa upp den också.
Visa bifogad fil 146034

Aaah 3D-skrivare 😍 ser fram emot att få se kroken till hästtransporten! Vilket program och skrivare använder du?

Jag drömmer om en 3D-skrivare själv men med _väldigt_ begränsad yta i lägenheten så har det inte blivit av. Om jag gör mig av med någon annan skrymmande hobby så kanske...
 
Ja, jag tänkte det 🙂 Jag måste bara hitta rosa snöre.

Det blev ju jättebra! Jag hade aldrig kunnat rita så på fri hand! Jag sitter med bakplåtspapper över mobilen och skissar konturerna och fyller sedan i missade detaljer efteråt. Sedan lägger jag dem på baksidan av vinylen med framsidan nedåt och fyller i texten från baksidan för att få ett tryck på vinylen och sedan sitter jag med en liten nagelsax och klipper ut allting. Pilligt, men inte svårt 🙂

Tack! Alltså jag frihandar inte allt utan skriver ut på vanligt papper, tejpar fast pappret på västen, tar en bläckpenna och trycker pennan genom konturerna så att 25-30% går igenom. Sedan fyller jag i resten konturen med vitt (ej vattenfast) bläck och byter därefter till industripennorna. Går väldigt fort och är minimalt med pill 😁

Arch Enemys logga var okomplicerad nog att klippa och använda som en stencil. Så här såg det ut innan jag började fylla i den.

1000006388.jpg
 
Aaah 3D-skrivare 😍 ser fram emot att få se kroken till hästtransporten! Vilket program och skrivare använder du?

Jag drömmer om en 3D-skrivare själv men med _väldigt_ begränsad yta i lägenheten så har det inte blivit av. Om jag gör mig av med någon annan skrymmande hobby så kanske...
Har mest testat freecad hittills. Har en Creality K1C som precis kommit hem, så har inte testat så mycket än.
Skrev ut några krokar och grejer igår, så ska prova att hänga upp dom nån dag framöver
 
Nu har jag kommit en bra bit på väg, västen får kanske hänga med på festival ändå.

Massa frihand idag. Blev hyfsat nöjd med gethuvudet, fick hybris och fortsatte 😅 Så snart de mindre pennorna dyker upp ska allt fyllas i, utom In flames-symbolen som redan är klar.

1000006399.jpg
 
Åh nej vad jobbigt, vad var det som blev fel?
Mellanringarna blev för tighta och så ville jag ha dit hjärtan också. Efter det så fick jag plocka isär och dela två gånger till 😅🤣 Det blir i princip alltid såhär för jag kommer på en massa i efterhand som hade varit bättre än vad jag började med så jag är van. Men det blev rätt bra till slut tycker jag nog :bump: Jag får visa hela när jag har tillräckligt med plats för just nu är här prylar ÖVERALLT
IMG_1553.jpeg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte gå på laserbehandling för att börja ta bort hår permanent. Det jag funderar på är om huden blir röd/svullen efteråt? Försöker...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: cherie
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
706
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag kunde inte hitta någon ny tråd så jag startar en ☺️
21 22 23
Svar
451
· Visningar
59 277
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp