Nya Hästnet

Jag rekommenderar alla att kontakta Hästnet och framföra missnöje och synpunkter! Det är ju för f-n inte samma sida öht längre! Det som varit bra med Hästnet verkar till största delen förstört eller åtminstone försämrat.

Jag själv saknar tex. möjligheten att söka annonser i flera län samtidigt, vilket verkligen har varit en praktisk grej. Sen vet jag inte om jag är blind, eller om kategorin Bostäder uthyres/säljes osv. helt har försvunnit?

Väldigt beklagligt isåfall, genom mitt jobb har vi hittat flera bostäder till utsatta tjejer via Hästnet under åren, och det finns vad jag vet ingen annan site där man så enkelt och överskådligt har kunnat hitta just lantliga/hästnära bostäder utan att söka specifikt i ett län.

Facebooks annonstjänster fattar jag inte att folk orkar använda egentligen, noll sökbarhet, lurigt vilka annonser som visas för vilka användare och obefintlig kundsupport&säkerhet.
Blocket tycker jag är bra, men de borde hyfsa och bredda sina kategorier om det ska bli riktigt intressant för hästfolk tror jag. Jag har använt Blocket för att söka verksamhetshästar ibland, och då har jag varenda gång fått kriga för att få annonsen godkänd på grund av okunniga annonsgranskare.

Jag (och misstänker jag flera med mig) visar vårt missnöje genom att avsluta våra konton. Tänker att det är en tydlig signal iaf.
 
Jag rekommenderar alla att kontakta Hästnet och framföra missnöje och synpunkter! Det är ju för f-n inte samma sida öht längre! Det som varit bra med Hästnet verkar till största delen förstört eller åtminstone försämrat.

Jag själv saknar tex. möjligheten att söka annonser i flera län samtidigt, vilket verkligen har varit en praktisk grej. Sen vet jag inte om jag är blind, eller om kategorin Bostäder uthyres/säljes osv. helt har försvunnit?

Väldigt beklagligt isåfall, genom mitt jobb har vi hittat flera bostäder till utsatta tjejer via Hästnet under åren, och det finns vad jag vet ingen annan site där man så enkelt och överskådligt har kunnat hitta just lantliga/hästnära bostäder utan att söka specifikt i ett län.

Facebooks annonstjänster fattar jag inte att folk orkar använda egentligen, noll sökbarhet, lurigt vilka annonser som visas för vilka användare och obefintlig kundsupport&säkerhet.
Blocket tycker jag är bra, men de borde hyfsa och bredda sina kategorier om det ska bli riktigt intressant för hästfolk tror jag. Jag har använt Blocket för att söka verksamhetshästar ibland, och då har jag varenda gång fått kriga för att få annonsen godkänd på grund av okunniga annonsgranskare.
Nya Hästnet duger ju inte ens till slöscrollning från översta annonsen och nedåt utan filter bara för att titta liksom för samma annonser återkommer ju ideligen när man byter till nästa sida. Man orkar inte scrolla nedåt förbi samma annons x antal gånger och ger upp och kollar om det finns nåt nytt på Buke (eller något annat ej hästrelaterat forum som man kanske hänger på) istället.
 
Är så less redan. Har annonserat mycket på hästnet och köpt en hel del. Nu är det omöjligt att använda appen eftersom det inte går att söka ordentligt. Supersämst.
Jag instämmer. Från att ha fönstershoppat, till att handla lite då och då, så har min aktivitet blivit i stort sett noll. Deras besök per dag måste droppat betydligt, tänker jag?
 
Jag är också missnöjd. Letar efter häst och hittar inte alls det jag söker. Det är väldigt tidskrävande att läsa igenom massor med irrelevanta annonser. Jag är ingen fönstershoppade utan vill hitta det jag behöver.
 
Nu har jag också kollat lite mer. Kan man inte längre länka till sidor som blup o tdb?
Det var ju jättebra om man letar avelssto, nu måste man ju leta manuellt om det finns tillräckligt mycket info i annonsen så att hon kan identifieras.
 
Har iaf lyckats sälja en sak nu med nya appen. Hoppas dom fixar det. Jag säljer och köper en del genom hästnät o Facebook o det är ju helt värdelöst om jag inte kan sälja på hästnät då typ hälften av mina försäljningar händer därigenom...
 
Jag va in via webben istället, lite bättre översikt på mobilen där än i appen, men fortfarande förkastligt. En annons i taget, wth?
Och att inte kunna sålla på sökord direkt, ugh.. Blir att man hänger mer i alla säljesgrupper på FB ist, speciellt när jag i nuläget bara fönstershoppar utrustning.
 
Jag gillade inte alls den andra sidan, den första versionen gillade jag. Men den här nya har jag faktiskt inga problem med, jag går in och söker på hästar och får då fram alla hästar till salu, därifrån går det ju helt ok att söka både geografiskt, ras, inriktning och utbildningsnivå etc... Den nya känns otroligt mycket fräschare dessutom, enda är väl att den är rätt seg men tror det blir bra när barnsjukdomarna lagt sig och man blivit van.
 
Nya Hästnet duger ju inte ens till slöscrollning från översta annonsen och nedåt utan filter bara för att titta liksom för samma annonser återkommer ju ideligen när man byter till nästa sida. Man orkar inte scrolla nedåt förbi samma annons x antal gånger och ger upp och kollar om det finns nåt nytt på Buke (eller något annat ej hästrelaterat forum som man kanske hänger på) istället.

Ja jag retar mig på det massor och igår krascha sidan flera gånger med. Kom bara till sida 2...
 
Nya hästnet är kanske utvecklat på uppdrag av partners och anhöriga till hästmänniskor som vill förhindra införskaffandet av häst.
Det skulle man sannerligen tro. :D

Själv är jag beredd att behålla hästar som borde säljas bara för att jag inte orkar med att annonsera.

Så anhöriga kan i vissa fall slita sitt hår också. :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 416
Senast: bobbbo
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
955
Senast: linlar1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 117
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp