nya helskodda

J

jumperjolly

Är det nån som har några bra tips på hur man får nya helskodda ridbyxor att bli lite mjukare så att man åtminstone kan komma upp i sadeln med dom? har haft ett par i ett halvår nu(inte ridit i dom varje dag men nästintill) och dom är fortfarande så stela att jag inte kan sitta upp från backen i dom... :o
köper ofta en storlek för liten för att få en så bra passform som möjligt när det är "inridna"...detta har funkat super på alla andra, men inte dessa...även fast dessa äe de dyraste som jag har köpt...
 
Är det skinn som de är skodda med, kan du prova att smörja de med fett och sen gå runt och ha dom på dig hemma. Kladdigt saom f*n i början, med väldigt effektivt.
 
Var har du fått tag i helskodda i skinn? Var jag än letar får jag bara tag i syntetskinn... :(

Fast syntetskinnet är ju väldigt mjukt och gosigt förstås *s*
 
Ha dom på dig så ofta du kan eller gnugga skinnet mellan dina händer. Mina helskodda var också lite krångliga, men det gick tillslut =) men akta dig för regniga dagar! Blir byxorna blöta är det bara att börja om från början.

Jag har enbart haft skinnskodda ridbyxor, där jag bor finns det ett ganska stort utbud av "skinnisar". Syntet har jag aldrig provat faktiskt...
 
Smörj in dem med vanlig hudkräm...unkar skitbra!jag har haft samma par helskodda ridbyxor i snart 5 år och tidigare har jag knappt använt dem pga av de var så små...sedan fick jag tipset om att smörja in dem med hudkräm och sedan hjälper det att använda dem ...de töjs sakta men säkert...Vafan..jag har haft samma par i fem år!De har växt med mig! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Jag vill oxå ha skodda med riktigt skinn men det är såå svårt att hitta ju.
Henrikssons i Karlshamn har någon modell vet jag men annars jättesvårt att hitta.
Vad är det för affär du har där och vad är det för byxor?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 905
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 417
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp