Nya ord 2018

Aquafaba kommer aldrig att förvandlas till några maränger i mitt kök, så jag personligen behöver inget ord för det. "Bön-slem" funkar bra i så fall.
Men man har det ju inte bara till maränger utan all möjlig mat och bakning. Vet inte om det redan säljs men hört att det är på gång i alla fall, så man slipper köpa kikärtor om man bara behöver vätskan (jag brukar iofs inte ha nåt problem att göra av med kikärtorna, men ibland vore det smidigt).
 
Jo jag fattar att det har en vegansk poäng med den här aquafaban, och det är ju jättebra! Men jag som har tillgång på ägg från egna fritt strövande hönor känner ändå att det är något med bönslemmet som - för mig - känns mer obehagligt än hönsäggen. Antagligen en vanesak, men ändå.

Och det är ju dumt att jag och andra häller ut det, om det finns flera som nästan hellre häller ut kikärtorna. Borde gå att ta tillvara så att alla får just den ingrediens man är ute efter av kikärtstetrorna.
 
Du menar att använda ’messa’ för att beskriva ett skickande av direktmeddelanden via t.ex Facebook Messenger är helt fel? Berätta mer!
Fel och fel, men jag skulle aldrig använda messa för att beskriva när jag chattar över messenger. För mig är messa ett ”slangord” för att smsa, vilket i sin tur man inte gör via annat medie än telefonen i sig (alltså via ett telefonnummer)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Någon som är bra på Access och SQL? Jag föesöker räkna ord i ett fält i en rad och ska jämföra antalet ord/tecken i alla rader med...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: ascha
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 941
Senast: Stefffie
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 974
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp