Nya ord 2018

Fel och fel, men jag skulle aldrig använda messa för att beskriva när jag chattar över messenger. För mig är messa ett ”slangord” för att smsa, vilket i sin tur man inte gör via annat medie än telefonen i sig (alltså via ett telefonnummer)
För mig är 'messa' att skriva kortfattat textmeddelande till en enskild person oberoende av metod, hård- eller mjukvara. Men om det nu visar sig att det behövs olika ord för alla upptänkligt möjliga kombinationer för att skicka kortfattade textmeddelanden så får jag helt enkelt ge dig rätt.
 
För mig är 'messa' att skriva kortfattat textmeddelande till en enskild person oberoende av metod, hård- eller mjukvara. Men om det nu visar sig att det behövs olika ord för alla upptänkligt möjliga kombinationer för att skicka kortfattade textmeddelanden så får jag helt enkelt ge dig rätt.
Som sagt, jag är inte ute efter att ha rätt, det är mer att för mig är det helt olika saker.
 
För mig är 'messa' att skriva kortfattat textmeddelande till en enskild person oberoende av metod, hård- eller mjukvara. Men om det nu visar sig att det behövs olika ord för alla upptänkligt möjliga kombinationer för att skicka kortfattade textmeddelanden så får jag helt enkelt ge dig rätt.
Fast messa är ju en förkortning på att skicka sms. Ett mail heter att maila oavsett om det är långt eller ett kort meddelande. Så det blir ju inte så tydligt om man säger ”såg du mitt mess” om man menar mail och vice versa
 
Fast messa är ju en förkortning på att skicka sms. Ett mail heter att maila oavsett om det är långt eller ett kort meddelande. Så det blir ju inte så tydligt om man säger ”såg du mitt mess” om man menar mail och vice versa
"Messa" trodde jag var försvenskad slang av "to send a message". Kan ske i pappersform med hästkurir, via luftburna ettor och nollor eller (om man har tur) postnord.
 
Whataboutism gillar jag, men jag upplever inte att det fått nog med fäste för att använda utan efterföljande förklaring.
 
Whataboutism gillar jag, men jag upplever inte att det fått nog med fäste för att använda utan efterföljande förklaring.
Tycker jag är väldigt vanligt bara här på forumet.

"Messa" trodde jag var försvenskad slang av "to send a message". Kan ske i pappersform med hästkurir, via luftburna ettor och nollor eller (om man har tur) postnord.
Jag har bara hört och använt det i samband med sms. Skulle bli rejält överraskad om det kom ett välskrivet brev i brevlådan istället :D
 
Det är ju inte "sexuellt aktiva" de skjuter på offentliga platser. Det är kvinnor. Dåligt!

Precis. Som det Katrina Wennstam pratade om i vinter i P1 på juldagen. "Lägenhetsbråk", "familjetragedi" och "Kvinna våldtagen" (som att kvinnan råkat ut för något/en olycka snarare än att någon utfört en olaglig handling). När det är någon (oftast män) som misshandlat, mördat och våldtagit. Det blir ju väldigt förringande av vad som faktiskt händer.
 
Bokashi känner jag igen. Har för mig att det var aktuellt redan förra året.
Tanterna här i trädgårdsgruppen har bjudit in till såna träffar redan förra sommaren.
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 941
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Transparent betyder genomskinligt. Det var nog det Ebba Busch von Papen menade när hon i går satt att KD varit transparenta med att det...
Svar
4
· Visningar
494
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Då har man fått den nya i sig. Det blev nr 6 i ordningen. Å gratis var det igen 😀. Ska ni ta eller hoppar ni över?
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 426
Senast: Enya
·
Hundträning Hur har era hundar det med ordförståelse och hur tänker/gör ni för att lära in nya ord? Min vuxna hund är och har alltid varit väldigt...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp