Nya regler i dressyr 2005

Sv: Nya regler i dressyr 2005

och tur för mig att jag hade ett bortlottningskort sedan tidigare, de hade tydligen lottat bort drygt 120 st från den tävlingen om jag förstod saken rätt
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Ang. det här med "vitt" på pann- och nosrem: Jag har själv det på mitt dressyrträns, men det vita är faktiskt läder.. Då måste det ju vara tillåtet. :D
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Jag har också vitt på både pann och nosrem, och det är aldrig någon som sagt till mig! faktiskt.. å mitt är av läder med iofs!
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Är det någon som vet om man kan rida en LC:1 med tvådelat Pehalm? Är det tillåtet? En vanlig CR på en liten ridskola....
Vi har även hört att det är nya regler och att man nu får rida med syntetbett som inte är delat (silikonbett)
Någon som vet?
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Enligt TR är endast tränsbett tillåtna i lätta klasser i dressyr (undantaget LA5 och LA6 där kandar är tillåtet) så pelham som ju är ett hävstångsbett är inte tillåtet. På en klubbtävling är det dock väldigt mycekt upp till klubben att bestämma om bett så ta kontakt med klubben och fråga.
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

hejsan..

Är det ngn som vet om man får tävla med fårskinnsvojlock under sadeln?

/Emelie
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Är du säker? Hur står det i TR, har du koll på det? ;)
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

ja jag är säker, men jag har inte nya TR hemma så jag kan inte citera. men det finns inga regler för hur schabrak/vojlock ska se ut, och "dämpande mellanlägg" (paddar och dyl) är tillåtna så länge de är under sadlen (man får alltså inte ha sittdyna åt sig själv).
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Är det ngn som har nya TR som kan kolla? ;)
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Har inte heller TR.. Men ja vet att man får tävla med fårskinnspad eftersom jag gjorde det hela förra året.. Och jag är jättesäker på att man får göra det nu oxå! :D
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

okje.. men jag tänkte med hel fårskinnsvojlock.. :smirk:
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Kl

Provar här...

Är det någon som kan hjälpa mig att kolla i TR och hjälpa mig att tolka denna text?

För ekipage som inte kommer till start gäller bestämmelser enl. TR mom. 131:2: Besked om återtagen anmälan ska komma till arrangören innan anmälningstiden utgått.” Vid senare avanmälan debiteras hela avgiften om inte veterinär- eller läkarintyg uppvisas före 22/3 2006.

Stämmer det, enligt TR, att avanmälan ska vara gjord innan anmälningstiden gått ut?

/Emma
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Som jag har förstått är det tillåtet med gummibett och eggbett? Om jag lyckas hitta ett gummiklätt eggbett (ledat) får jag alltså lov att tävla på d? Är det tillåtet med smaksatta gummibett? Någon som vet var man kan få tag på ett sånt?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nya regler i dressyr 2005

bett.jpg


Hittat dom här varianterna. Är dom tillåtna? Är soft bit (antar att det är för mjukt?) och happy mouth med äpplesmak..
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

ja dom är tillåtena för det ser ut som om det är metallkärna i botten på dom.

alltså att delen ui munnen ser ut såhär. metall i grunden och sen gummi över det
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp