Nya regler i dressyr 2005

Sv: Nya regler i dressyr 2005

nej, man får inte ha hackamore.
och nej, man får inte ha vanliga gummityglar. däremot får man ha textiltyglar med invävt gummi alternativt lädertyglar med gummifodring på insidan.
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Vickiiiz skrev:
En fråga om ponnytävlan..
Räknas även ett varmblod under/på 148 cm som ponny? Får jag då inte tävla ett litet varmblod om jag är över 18?
om den är inmätt som ponny får du inte tävla den om du är över 18.
är den däremot inte mätt som ponny får du tävla den, och ska du tävla på reg el högre ska den ha hästlicens.
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

sweetiepaii skrev:
nej, är du över 18år och din häst inte är ponny (148cm) får du inte tävla den.. :confused: Jag har samma problem.. jag har ett varmblod, fast då är det hon som är för stor. Har inte mätt henne än. (vill ha henne som ponny)
Hon är inte utbildad för "häst"klasser än.. men hon klarar "ponny-nivåerna"..
de e så surt..!!
de handlar lixom om om MAX 1-1,5cm...!! :mad:
vad menar du? ponny och hästklasser har samma svårighetsgrad i de lägre klasserna. en LC är en LC oavsett om du rider häst el ponny....

och dessutom finns det tusentals små trix som får hästen att krympa ngra centimeter innan den ska mätas :smirk:
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

PrinceFair skrev:
om den är inmätt som ponny får du inte tävla den om du är över 18.
är den däremot inte mätt som ponny får du tävla den, och ska du tävla på reg el högre ska den ha hästlicens.

Men alltså, man får väl fortfarande tävla den, även om den är mätt som ponny och man är över 18, fast då bland hästar? Eller är det bara innom dressyren man får göra så?
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

PrinceFair skrev:
nej, man får inte ha hackamore.
och nej, man får inte ha vanliga gummityglar. däremot får man ha textiltyglar med invävt gummi alternativt lädertyglar med gummifodring på insidan.


Om man tävlar häst får man väl ha hackamore?
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

ja det får man. men då ska den ha hästlicens (där det krävs) och får den inte tävla samtidigt som ponny med annan ryttare eller nåt sånt...har inte stenkoll på detta då min häst inte under några omständigheter skulle kunna mätas som ponny :p
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Kl

Har någon koll på när meddelande till ryttare samt prel. startlistor ska ligga ute i dressyr så man kan se om man har kommit med? Jag har för mig att jag har läst att det ska finnas en vecka innan start, tävlingen jag har anmält mig säger att det ska publiceras 3 (!) dagar innan start och det tycker jag är på tok för sent!
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

såhär står det i TR

"Meddelande till ryttare
"Meddelande till ryttare" ska finnas tillgängligt för deltagarna minst en vecka före tävlingarnas början. Meddelandet ska innehålla hästens deltagarnummer."
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Tack! Jag hade starkt för mig att det var så, kanske ska skicka iväg ett mail så att jag får veta om jag är med en vecka innan iaf... Just nu hoppas jag väl nästan på en bortlottning, men jag vill ju veta.
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

De måste ju kunna ge besked i förväg om du kom med eller inte även om de inte har färdiga startlistor...
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

nej, man får bara rida fram på samma utrustning som är tillåten inne på banan. det enda undantaget är benskydd.

däremot får man tex rida fram på träns och sen byta till kandar när man går in på banan i de klasser där det är valfritt träns/kandar
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Tror at vi är anmälda till samma tävling :). Håller med om att tre dagar innan är väldigt sent, anmälan skulle de ju minsann ha i godtid.
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Fick mitt bortlottningskort idag, så får du inte det innom de närmaste dagarna så lär du komma med.
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Grattis! Vissa har tur i lotterier, fast själv är jag ganska nöjd med ett bortlottningskort också.
 
Sv: Nya regler i dressyr 2005

Tack, jag ett bortlottningskort är ju alltid bra att ha för framtida tävling. Jag brukar aldrig ha tur, men någongång ska väl bli den första. Jag antar att de behöver någon som kommer sist oxå =) Mina mål denna tävling är att komma dit, att hästen uppför sig på tävlingsplatsen, att vi håller rätt gångart och att vi rider rätt vägar... Förhoppningsvis kommer nivån att ligga lite högre, men vi får se.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp