Nya ridbyxor!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Frida89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 185
F

Frida89

Nu ska jag köpa nya ridbyxor! :)
Så snälla hjälp mig - tipsa om era absoluta favoriter!
Vill gärna ha ett par snygga med låg midja...tips? Prislappen får väl ligga runt 1000 :)

Skulle vara såå tacksam för alla tips!

:banana:

Sv: Nya ridbyxor!!

Det är ju svårt och tipsa om någon speciell modell eftersom det beror på vilka som passar på dig och så och vad du gillar och är ute efter. Men jag har några ridbyxor från t.ex. Pikeur och Euro-Star och de är outstandig när det gäller kvalité och passform tycker jag. Vissa modeller ligger i din prisklass.

Eurostar Clampino (campino???), Min absolutta favorit.

Pikeur Ciara har jag :love: Finns som helskodda också, men kommer inte i håg vad den modellen heter.

den helskodda modellen av ciara heter cindy. om du vill ha låga i midjan ska du absolut ha nån av dom. fantastiskt bra. har ett par o vill ha flera.

Sånna vill jag också haa!! :d
Var köper man dom, vad kostar dom? :)

Själv älskar jag Sonnenreiters ridbyxor men de från ca 1100:-

jag har köpt mina på flädie utanför lund. flädie säljer dessutom alltid väldigt billigt. jag köpte mina cindy (helskodda) där för 1100. på tex has*biten.se kostar de ca 1600 ni kanske kan beställa från flädi. dom är väldigt snälla där. mvh Hanna

köp aldrig ridbyxor på hööks , satsa på fina märken som cavallo :love:

inget om du ska ha dem och mocka skit i :angel: så följsamma och lätta i tyget att svingar du benet över hästen spricker sömmarna :rofl:

Nej de har väl haft ok byxor men inga högkvalitesbyxor så satsa på ett kvalitesmärke :)

Havremoppen skrev:
inget om du ska ha dem och mocka skit i :angel: så följsamma och lätta i tyget att svingar du benet över hästen spricker sömmarna :rofl:

Nej de har väl haft ok byxor men inga högkvalitesbyxor så satsa på ett kvalitesmärke :)

Ja och Trust me! Been there, done that :D :o

Jepp me toooo :angel: och lagom kul när man är på hoppträning för en *harkel* manlig lärare och man inte har mycket att visa upp under (fuuuula kärringtrosor :eek: )

Havremoppen skrev:

Hehe, det ska jag :) Va där med en kompis igår o de satt ändå pissdåligt :devil:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 419
Senast: Silje
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 454
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka