Bukefalos 28 år!

nya ridsport!

M

mizz_perfect

har ni sett i nyaste nummret av ridsport. på sid 46 finns det en stackars liten häst med hela 2 nosgrimmor. vad ska de vara bra för? å på tävling dessutom. småbarn!!! :devil:
 
jag skulle då inte rekomendera att ha så iallafall. skulle skämms över att det kom med i tidningen iallafall. hemma får väl ungen ha som hon vill men skämma ut sig så dära på tävling?? hoppas att det var någon där som reagerade..
 
Jag som alltid har hoppats att allra största delen av dom som använder aachengrimma på sina hästar, ska skämmas. För hellre två korrekt anspända nosgrimmor, än en felaktig aachen.
 
me nvarfrö då använda två? räcker väl då med remonten som hästen på bilden hade... anser jag iallafall..
 
Känner varken häst eller ryttare. För min del räcker det gått med ingen eller en korrekt anpassad nosgrimma. Men står valet mellan en felaktig aachen eller två korrekta tillsammans, så väljer jag alldeles bestamt det sista alternativet. Men tyvärr rids mer parten av landets hästar med felaktig anpassad eller rättare sagt, opassad aachen.
 
jag rider isåfall hellre utan nosgrimma än med två stycken som tjejen på bilden..
 
såg det också och blev lite fundersam, slkulle vara roligt att veta anlednignen till varför man har det så.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
877
Senast: Linda_A
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
876
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 143
Senast: iNHALE
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 427
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp