Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Nytt in :)

A01BF2DD-F6DA-4A7B-AA42-976BF0A711A7.md.jpg

:D:love:
Vad är det för supersnygg blus/tunika/klänning du har?
 
Det där lät jättelustigt, eftersom William Morris ju dog typ i slutet på 1800-talet. Men jag antar att H&M samarbetar med dem som äger mönsterrättigheterna? Jättefina mönster, oavsett och lite kul att de blivit så trendiga de senaste åren!:)

Oj här har jag inte gjort min läxa alls känner jag, på hemsidan hittar jag bara kort att de samarbetar med det brittiska inredningsföretaget Morris & Co. :)
 
Nu är de här! :D De var för stora i benen, vilket jag inte(!) väntat mig, men å andra sidan gör det att jag får plats med underställ också. Kan vara bra, för jag tänker bo i de här byxorna fram tills det blir shortsväder igen. Otroligt bekväma, lite långa i benen bara. Svårt att få färgen rätt på bild.
44657130_1193907784090933_3866558631939932160_o.jpg
Jag beställde ett par efter ditt tips i hundgården (?) då jag är i stort behov av ett nytt par friluftsbyxor. Passade inte alls tyvärr, och hade nog hoppats på bättre passform. För besviken för att beställa mindre storlek :(
Älskar färgen på dina dock!n
 
Jag beställde ett par efter ditt tips i hundgården (?) då jag är i stort behov av ett nytt par friluftsbyxor. Passade inte alls tyvärr, och hade nog hoppats på bättre passform. För besviken för att beställa mindre storlek :(
Älskar färgen på dina dock!n
Äschdå :( På vilket sätt passade de inte?
 
Äschdå :( På vilket sätt passade de inte?
De var alldeles för stora. Hade ändå löst storleksguiden på deras hemsida. Trodde dessutom passformen skulle vara som på bilden, men precis som på dig satt de inte alls tajt (ännu säckigare de jag provade upplevde dessutom tyget som någon märklig kvalitet... kanske får beställa i mindre storlek någon gång och testa dock ;)
 
De var alldeles för stora. Hade ändå löst storleksguiden på deras hemsida. Trodde dessutom passformen skulle vara som på bilden, men precis som på dig satt de inte alls tajt (ännu säckigare de jag provade upplevde dessutom tyget som någon märklig kvalitet... kanske får beställa i mindre storlek någon gång och testa dock ;)
Det är ju fri frakt och fri retur, så det skadar ju inte att testa en mindre storlek! Jag har hunnit använda mina några dagar nu och de är helt fantastiskt bekväma, så bortsett från att de är för långa så är jag fortsatt toknöjd.
 
De var alldeles för stora. Hade ändå löst storleksguiden på deras hemsida. Trodde dessutom passformen skulle vara som på bilden, men precis som på dig satt de inte alls tajt (ännu säckigare de jag provade upplevde dessutom tyget som någon märklig kvalitet... kanske får beställa i mindre storlek någon gång och testa dock ;)

Satt de för löst överallt? Jag beställde förut ett par nordwand pro i min storlek och de satt jättekonstigt på mig. Var superstora i vaderna och framme vid grenen-midjan. Det var lite som att jag hade köpt en herrmodell som hade gjort extra utrymme för paketet eller något, för den var jättesladdrig där fram :confused::laugh:
 
Det är ju fri frakt och fri retur, så det skadar ju inte att testa en mindre storlek! Jag har hunnit använda mina några dagar nu och de är helt fantastiskt bekväma, så bortsett från att de är för långa så är jag fortsatt toknöjd.
Satt de för löst överallt? Jag beställde förut ett par nordwand pro i min storlek och de satt jättekonstigt på mig. Var superstora i vaderna och framme vid grenen-midjan. Det var lite som att jag hade köpt en herrmodell som hade gjort extra utrymme för paketet eller något, för den var jättesladdrig där fram :confused::laugh:
Ja, de satt liksom fel bara överallt. Kändes för märkligt för att ens försöka med en annan storlek. Känns mycket märkligt att de sitter som ormskinn på alla modeller, men sen levereras något som är som en helt annan produkt, känns som att de försöker luras nästan..
Sen fick jag intrycket att bara ett byte/retur var gratis? Och då ville jag inte behöva betala returen när jag inte trodde ett byte skulle funka ändå...

Tråkigt dock då jag på bilderna tycker de är så snygga, så kanske ger det ett försök till när jag har pengar :angel: Men förstår inte hur de ska gå från super-bagy till ormskinn på en storlek (för annars tror jg midjan blir för trång :cautious:)
 
Ja, de satt liksom fel bara överallt. Kändes för märkligt för att ens försöka med en annan storlek. Känns mycket märkligt att de sitter som ormskinn på alla modeller, men sen levereras något som är som en helt annan produkt, känns som att de försöker luras nästan..
Sen fick jag intrycket att bara ett byte/retur var gratis? Och då ville jag inte behöva betala returen när jag inte trodde ett byte skulle funka ändå...

Tråkigt dock då jag på bilderna tycker de är så snygga, så kanske ger det ett försök till när jag har pengar :angel: Men förstår inte hur de ska gå från super-bagy till ormskinn på en storlek (för annars tror jg midjan blir för trång :cautious:)

För mig funkade dem inte i alla fall, så du är inte ensam om den uppfattningen. Ingen aning om hur många byten som är gratis mer än att fritidsfabriken, för mig, var hemska att ha och göra med när man faktiskt behövde kontakta dem. Värdelös service... :cautious:
 
En sån här raring har jag suktat efter sen jag var ca 18-19 år gammal, men har aldrig kunnat med att lägga dom pengarna. Särskilt inte efter att Mulberry fick för sig att börja profilera sig som mer premium och höjde priset rejält :meh: Men nu som 30-åring blev det till slut ett secondhand köp. Den som väntar på något gott osv :love:
20181027_122435.jpg
 
En sån här raring har jag suktat efter sen jag var ca 18-19 år gammal, men har aldrig kunnat med att lägga dom pengarna. Särskilt inte efter att Mulberry fick för sig att börja profilera sig som mer premium och höjde priset rejält :meh: Men nu som 30-åring blev det till slut ett secondhand köp. Den som väntar på något gott osv :love:Visa bifogad fil 20887


Härligt! Vad fick du ge för den? Funderar på att sälja min svarta men har sett att de bara verkar gå för 2-3000 typ. Köpte min ny för nästan 11 så vill nog ha lite mer än 2-3 för den speciellt som den är i nyskick :)
 
Härligt! Vad fick du ge för den? Funderar på att sälja min svarta men har sett att de bara verkar gå för 2-3000 typ. Köpte min ny för nästan 11 så vill nog ha lite mer än 2-3 för den speciellt som den är i nyskick :)
2-3000 låter billigt. Jag har letat på Bukowskis och andra (förhoppningsvis :p) mer seriösa ställen och där har dom definitivt inte gått för dom priserna. Har inte kollat på några ställen där jag skulle ha köpt direkt av privatperson. Dom svarta jag har sett har gått liite billigare än dom i ek, senaste svarta jag såg gick för knappt 5000.
 
En reseklänning som jag bara blev tvungen att backa på Kickstarter! Sjukt finurlig med fickor, justerbar längd, bra material och allmänt snygg! Jag kommer dock välja en fin grön färg istället för den här (också snygga) färgen :).


465987a498fa2ddae75423a40fe01105_original.png
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 774
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 960
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp