Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Jag ignorerar min förvirring av trådnamnet, och delar med mig av ny halsduk från Amanda Christensen (herravdelningen, varför får dom alltid snyggast halsdukar?) skor från Ecco (dösköna!) och parfym från märke jag nu tappat namnet på men blivit helt besatt av.

B2891496-1553-4666-A26F-203BEC68138D.jpeg
 
En sån här raring har jag suktat efter sen jag var ca 18-19 år gammal, men har aldrig kunnat med att lägga dom pengarna. Särskilt inte efter att Mulberry fick för sig att börja profilera sig som mer premium och höjde priset rejält :meh: Men nu som 30-åring blev det till slut ett secondhand köp. Den som väntar på något gott osv :love:Visa bifogad fil 20887

Dreggel! Jag fick syn på en liknande väska i en serie jag tittar på, och Googlade fram den på nätet. Visade sig vara en Birkin som jag icke har råd med (eller ens skulle lägga så mycket pengar på om jag hade dem). Men får bli någon liknande! :d
 
Åh, så skönt med underställ! Det behöver jag fler av :)
Jag har varit för snål för att köpa mig något riktigt bra förut, istället kört på lager på lager på lager med vanliga kläder. Tidigare i veckan så pratade jag med en kollega som berättade att han bor i ett merinoullsunderställ hela vinterhalvåret och sedan när jag slösurfade runt så råkade jag få syn på ett underställ i merinoull på XXL som var på rea (nästan halva priset). Så tja... Nu kanske jag slipper leka michelingubbe i vinter :D
 
Dreggel! Jag fick syn på en liknande väska i en serie jag tittar på, och Googlade fram den på nätet. Visade sig vara en Birkin som jag icke har råd med (eller ens skulle lägga så mycket pengar på om jag hade dem). Men får bli någon liknande! :d
Jag har spanat regelbundet på det där stora auktionshuset och dom verkade ha tema-online-auktion ganska nyss. Var väl en sisådär tre st Birkins. Dom är absolut fina, men tror aldrig att jag skulle fixa att lägga dom pengarna på en väska ens om jag blev ekonomiskt oberoende :D
 
Jag har varit för snål för att köpa mig något riktigt bra förut, istället kört på lager på lager på lager med vanliga kläder. Tidigare i veckan så pratade jag med en kollega som berättade att han bor i ett merinoullsunderställ hela vinterhalvåret och sedan när jag slösurfade runt så råkade jag få syn på ett underställ i merinoull på XXL som var på rea (nästan halva priset). Så tja... Nu kanske jag slipper leka michelingubbe i vinter :D
Merino är fantastiskt :up: Levde i sånt när jag jobbade i lift låångt norr om polcirkeln för 10 år sen. Blev glad att jag har så mycket underställ kvar förra året som var första vintern med Skrällisen.
 
Efter inköp och användande i någon månad kan jag konstatera att jag hittat en av mina holy grail-produkter för hudvård:
missha-tr-first-treatment-essence-intensive-moist_500x500.jpg


Den heter essence, men är som ett ansiktsvatten jag använder efter min toner. Den är lite lätt kemiskt exfolierande, mjukgörande och fuktgivande, hjälper lite mot röda partier och gör min hudton jämn och fin. Jag har aldrig sett så bra resultat av min hudvård :love: För mig värd prislappen på ca. 280 kr för 150 ml

Brukade ha ordentliga blånader under ögonen, röda fläckar på kinderna, ojämn hudton och början till rynkor på pannan och under ögonen. Nu ser min hud såhär jämn och frisk ut helt utan smink (förvisso med lågpixlad mobilkamera, men ändå).
DSC_0588.JPG
 
Såå... Vissa butiker startade visst sin "black friday-rea" idag redan. Jag beställde två par byxor nu. Ett par likadana som mina underbara lila byxor (som jag bor i) fast grå, och ett par andra lila byxor :D Hoppas de kommer snabbt!
 
Alltså. Jag beställde byxor igår på morgonen. I eftermiddags fick jag ett sms om att de gick att hämta :banana:

SÅ svårt att få färgen rätt när det är lila som ska fotograferas... Men ja, ungefär såhär!
46253148_517152388767513_8277093279077879540_n.jpg


Och de går att göra om till shorts :D
46158433_2177993395854286_2016081180663895879_n.jpg


Sedan de som är i samma modell som mina tidigare lila byxor:
44505510_124216585242267_8339036475697582255_n.jpg


Kan tilläggas att de lila är sjukt bekväma! Ungefär tusen gånger bättre än vad jag väntat mig. (jag var helt ärligt något skeptisk..)
 
Alltså. Jag beställde byxor igår på morgonen. I eftermiddags fick jag ett sms om att de gick att hämta :banana:

SÅ svårt att få färgen rätt när det är lila som ska fotograferas... Men ja, ungefär såhär!
46253148_517152388767513_8277093279077879540_n.jpg


Och de går att göra om till shorts :D
46158433_2177993395854286_2016081180663895879_n.jpg


Sedan de som är i samma modell som mina tidigare lila byxor:
44505510_124216585242267_8339036475697582255_n.jpg


Kan tilläggas att de lila är sjukt bekväma! Ungefär tusen gånger bättre än vad jag väntat mig. (jag var helt ärligt något skeptisk..)

Vad heter märket? Det är en sån byxa som man kallar fritidsbyxa? :)
Funderat på att köpa sådana. Är storleken normal i passformen i deras stl?
 
Vad heter märket? Det är en sån byxa som man kallar fritidsbyxa? :)
Funderat på att köpa sådana. Är storleken normal i passformen i deras stl?
Stämmer bra att det är fritidsbyxor :) Googla på Revolution Race så kommer du till butiken. De gråa här ovanför är av modellen Nordvand, de lila är Silence Pro Zip-Off. Framförallt Nordvand är väldigt(!) långa i benen, och det har jag läst att många tycker, men det går lätt att dra åt dem lite runt fotleden med hjälp av kardborreband där. Jag är 170 lång och skulle utan tvekan ha gått omkring på byxorna om det inte gått att dra åt dem vid fotleden... På hemsidan finns också en storleksguide som verkar stämma fint, men om du inte vill ha byxor som sitter svintight, välj den större storleken om du ligger mitt mellan två olika...

Jag har även sådana här byxor från Hööks, men de känns inte alls lika bra kvalitetsmässigt. Har även provat några olika modeller från Lundhags, som är betydligt dyrare. Skulle tippa på att de är ungefär likadana i kvalitet som de jag nu köpte, men jag tycker faktiskt att de jag har är bekvämare (vilket är trevligt, eftersom de är mycket billigare).
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp