Nyår - hur firar ni?

Jag och min man är i den där åldern då det ofta sker stora förändringar - folk skaffar barn, flyttar, gifter sig, bryter upp... Av den anledningen har vi inte haft någon direkt tradition de senaste 5 åren. Det närmaste en tradition vi kommer är väl det vi p.g.a Covid gjort de senaste två åren: fira hemma bara vi två med renfilé, cheesecake, brädspel, champagne och en massa godsaker. I år hade vi tänkt återgå till att fira med vänner, men 2 av 3 par väntar barn precis i dagarna kring nyår och det tredje paret är bortresta, så vi blir nog själva trots allt om vi inte väljer att åka och hälsa på vänner på annan ort vilket vi inte har lust med.

Lång historia kort: Det slutar nog med att det blir bara vi två här hemma, uppklädda och med massor av godsaker, brädspel och en och annan film. Förra året hade vi så trevligt att vi var 2 minuter från att missa tolvslaget (jag har nog aldrig öppnat en flaska champagne så snabbt i hela mitt liv :laugh:), så det känns som ett vinnande koncept :) Vi leker dock lite med tanken på att ta inpå något slott eller annat trevligt ställe, så vi får se om det kanske slutar med att vi gör så istället.
 
Hemma kämpandes för att hålla mig vaken till tolvslaget som tillbringas med hästarna i hagen /lösdriften. De är ganska oroliga . Bor vid en väg så jag vill ha koll på att de inte springer genom staketet. Hundaarna och katten är inte direkt rädda men har en ny hund i år så vi får väl dela på oss i år.
 
Skulle gärna gå på fest men blir nog hemma själv igen. Brukar vara helt okej, alla nyårsfester jag gått på har ändå inte levt upp till namnet på något sätt.
 
Firar inte alls.
Känner nog att vintersolståndet är det tillfälle jag hellre firar än ett datum i en kalender.
 
Jag skulle gärna fira på något sätt, men de jag skulle vilja fira med är inte ett dugg intresserade av nyår (och somnar tidigt!) eller bor på tok för långt bort. Så eh... Ingen aning. Spela bingolotto och äta godsaker?
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Amha
·
Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 632
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 118
Senast: Acto
·
Tjatter Önskar alla en trevlig valborg! Undrar om ni firar på något sätt? Själv kan jag nog inte direkt säga att jag firar men ska iallafall...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 741
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp