Nyår - hur firar ni?

Förra året när jag fick covid på nyårsafton så firade jag mitt bästa nyår på länge. Helt själv med Leffe. Till och med den där maten eller vad man nu ska kalla det blev riktigt hyfsad ,med tanke på att jag knappt kan laga mat och än mindre nått som är gott. Det var riktigt härligt att vara själv.

I år blir det väl att sitta hos farsan som vanligt, eventuellt åker vi väl hem tidigt.
 
Oftast med goda vänner, också hundmänniskor. Om allt går som vi tänkt har vi valpar då, så då får det bli hos oss. Äter god mat, dricker bubbel. Ganska lugna tillställningar nu för tiden 😊
Hästarna brukar vara lugna, inga nära grannar som smäller, men det är skönt att vara hemma och ha koll på dem.
 
Senast ändrad:
Det blir lite olika varje år. Förra året hade vi valpar och valde att stanna hemma här ute på landet för att de skulle få det lite lugnt och inte bli skrämda av smällar etc.
I år har vi inte hunnit tänka på vad vi ska göra än. Förmodligen firar vi lite halvlugnt med några vänner/familj här eller i stuga i Dalarna. Äter och dricker gott och umgås bara!
 
Hemma med sambon och en otroligt skotträdd hund. Oftast har vi somnat vid 12 med hunden liggandes under täcket.
 
Är så glad att min sambo skiter i om det blir fest eller ej. Alltid varit så stressigt för att allt ska bli perfekt runt nyår tycker jag. Kläder, fest, middag mm
Numera lagar vi något gott ihop och ser 12 slaget inomhus pga hundarna :)
 
Väldigt olika från år till år.

Oftast tar vi med hundarna på något trevligt hotell och äter nyårssupé på restaurang. Förra året var vi i Göteborg på hotell.

Andra år jobbar vi och då blir det inget firande mer än en flaska bubbel efter jobbet.

Eller så är vi bara hemma och äter en god middag och dricker bubbel. Oftast somnar vi innan tolvslaget.

Skjuter aldrig fyrverkerier och bryr mig inte om att titta heller.

Våra vänner och familj är oftast inte hemma under nyår.
 
Hemma bara vi fyra och djuren. Brukar laga nån lite godare mat, ta in hästarna tidigt (enda natten på året dom sover inne), spela spel, äta massa godis. Tolvslaget spenderas ute hos hästarna. Brukar elda i en korg utanför och dricka lite "skumpa" och skåla. Rätt mysigt faktiskt :)
 
Vi är lediga båda två och det är inte vanligt. Vi har jobbat de senaste fem åren så då har vi stått på jobbets balkong och druckit Pommac och ätit snittar. Det har varit otroligt roliga nyårsaftnar med ett frosseri av god mat och tävlingar.
i år blir det skaldjursmiddag för två med bubbel Och bara vi två om jag inte lyckas lura hem sonen från Lidingö.
 
Firar inte direkt. Har aldrig gjort.

Brukar sätta klockan på 23:30-23:45 och gå ner till stallet och lägga in lite mera hö. Sen går jag upp och tittar på fyrverkerierna tillsammans med katterna och sen sover jag. Sambon brukar sova genom allt
 
Vi brukar vara hemma hos oss. Familj och vänner som vill får komma, oftast brukar det bli 1-2 personer som dyker upp. I år har vi förlängt vårt årliga julfirande i fjällen och blir kvar där över nyår.
 
För mig är nyårsafton ganska jobbigt - jag känner en stark förväntan på att hitta på något med kompisar men har inte alltid haft kompisar att umgås med och det har varit väldigt jobbigt.

Senaste åren har jag haft kompisar att umgås med men jag har ingen aning om hur det blir i år.

Jag har dessutom en hund som är skotträdd så jag vill inte vara på något firande mitt i stan eller lämna henne ensam hemma.
 
Senast ändrad:
God mat, tv, bara familjen plus ev en kompis till dottern. När tolvslaget har varit går jag snabbt och lägger mig. Är så trött av mig på kvällarna!

Ett av mina mysigaste tolvslag var när jag var 15 år och var ensam på rummet och lyssnade på min favoritlåt på hög volym och tittade på fyrverkerierna genom fönstret.
 
Nyår har aldrig varit särskilt viktigt för mig, under uppväxten och upp till att jag var i tidiga 20-åren tog vi alltid nyårsdagens morgonfodring och utsläpp för att slippa julafton (och eftersom jag var sjuk under uppväxten var det inte ett alternativ att gå och lägga sig sent när vi skulle upp tidigt). Förrförra året jobbade jag, förra året jobbade maken och jag sprang omkring ute hela kvällen, gravid med foglossning, och letade efter katten som smitit ut och inte kom tillbaka förrän någon timme efter tolvslaget.

I år jobbar maken igen och jag är ensam med bebis. Jag får fira med min bror eller med makens familj, men vet inte om jag kommer att vara så sugen på att ge mig iväg och ensam rodda bebisen på bortaplan utanför hennes ordinarie läggningstider. Känns helt ok ändå :)
 
Har i 36 år firat nyår med samma person men inte i år, så har haft lite lätt panik över att kanske bli sittandes ensam i lägenheten med en skotträdd hund (och det smälls rejält där jag bor nu)
Så jag bokade in mig på en herrgård i närheten som erbjuder raketfritt nyårsfirande. Dyrt som faan var det :nailbiting: men tog av pengarna jag fick ut i separationen.
 
De senaste åren hemma för mig själv. Klädseln har varit ful, maten god, tv-programmen tråkiga och sänggåendet tidigt.
 
Är hemma med djuren, i bland är jag även hundvakt. Brukar bjuda in släkt och någon vän, men vi är aldrig fler än 4-5 st.
Förra året beställde vi nyårsmeny.
 
Sonen ska fira med vänner.
Så jag äter väl det jag har lust med och sover efter grevinnan och betjänten
Så himla skönt så
 

Liknande trådar

Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 631
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Acto
·
Tjatter Önskar alla en trevlig valborg! Undrar om ni firar på något sätt? Själv kan jag nog inte direkt säga att jag firar men ska iallafall...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 741
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter De färgglada fyrverkerierna som skjuts upp för att fira in det nya året lämnar inte alla med ett leende på läpparna. Nyårsnatten är en...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp