Bukefalos 28 år!

Nyårsfesten (Ulvlek)

Väljer att sätta Hedinn och Snurrfian åt det godare hållet. Borde vara mest rimligt.
Cirkus verkar så säker på Sasse.
Sasse har spelat som en exemplarisk god leken igenom. Varför?
Hemlig verkar inte ha mycket info. Men inte heller någon som stuckit ut.
Cirkus har ju varit säker på fler deltagare, också som Hedinn skrivit. Hon har ju ändrat sig på en del. Jag kan lugnt säga att hon har fel om mig. Varför skulle jag i egenskap av ond rösta på det sätt jag gjort hela leken? Oddsen för att onda ska vinna har ju inte förbättrats genom att rösta ut varenda annan ond. 🤷‍♀️ Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska kunna påvisa att ni har fel, annat än att hänvisa till hur jag lekt.
 
Ok Cirkus är inte siaren då. Bra att ha det utrett.
Är du säker? Att hon skriver att hon inte siat alla innebär ju inte att hon inte siat någon? Jag vågar ju utesluta att du eller hemlig sitter på den rollen. Då skulle ett alternativ vara Sasse, men det borde ju Artline i så fall haft någon info som tyder på, kan jag tycka, och då borde hon ju skrivit annorlunda om Sasse igår...

Om cirkus är siare är jag ju övertygad om att hon siat hemlig. Annars borde hon vackla på nån punkt istället för att ignorera frågor kring henne, och just att det enda hon har är att "hon verkar spela som ensam god utan info". Och är det så - ja, då måste ju Sasse vara den kvarvarande ulven, hur osannolikt det än verkar.
 
Jag velar mellan cirkus, hemlig och Sasse, det som talar för att Sasse skulle vara ulv är att hon inte verkar ha någon info och kunna rösta så hårt på ulvarna utan info känns nästan orimligt bra.

Det som talar emot cirkus och hemlig är att vi inte vet om det verkligen är en bybo kvar, är det så att det är två ulvar kvar sitter vi betydligt värre till. Då skulle de kunna vara två ulvar som tänker att de käkar fritt i natt och sen vinner ulvarna eller lika om de käkar jägaren.
 
Men när jag funderar på det så är det mer rimligt med att Sasse är ulven! Annars borde hon kunna säga något mer klart. Snurrfian röstar på Sasse
 
Jag velar mellan cirkus, hemlig och Sasse, det som talar för att Sasse skulle vara ulv är att hon inte verkar ha någon info och kunna rösta så hårt på ulvarna utan info känns nästan orimligt bra.

Det som talar emot cirkus och hemlig är att vi inte vet om det verkligen är en bybo kvar, är det så att det är två ulvar kvar sitter vi betydligt värre till. Då skulle de kunna vara två ulvar som tänker att de käkar fritt i natt och sen vinner ulvarna eller lika om de käkar jägaren.
Cirkus har ju röstat på ungefär samma som mig genom leken, varför är det inget som talar emot henne, men talar emot mig?
 
Jag velar mellan cirkus, hemlig och Sasse, det som talar för att Sasse skulle vara ulv är att hon inte verkar ha någon info och kunna rösta så hårt på ulvarna utan info känns nästan orimligt bra.

Det som talar emot cirkus och hemlig är att vi inte vet om det verkligen är en bybo kvar, är det så att det är två ulvar kvar sitter vi betydligt värre till. Då skulle de kunna vara två ulvar som tänker att de käkar fritt i natt och sen vinner ulvarna eller lika om de käkar jägaren.
Haha den tanken orkar jag inte ens tänka! :rofl: Det som talar starkt emot det är dock att jag, precis som du, upplever att Sasse inte sitter på någon siarinfo. Så med både cirkus och hemlig i lyan blir pusslet svårt att få ihop så det scenariot vågar jag nog stryka.

Det måste vara Sasse eller hemlig som är kvar i lyan, och i och med att röstningen ser ut som den gör hittills så känns det inte som så mycket att fundera på just nu. Har vi fel idag bör vi kunna få rätt imorgon i alla fall, och Sasses roll borde avslöja vem som är den sista ulven i så fall.

Hedinn röstar på Sasse
 
Ni kommer bli besvikna, men jag får väl offra mig för godas vinst.

@hemlig Du kan väl komma in och rösta så vi kan ha tidig DL?
 
Ja alltså, är du god så tror jag det är ett måste för att reda ut det här. Men jag hoppas du är ond, för jag vet inte om jag pallar en dag till :rofl:
Ja, det verkar ju inte bättre :laugh: Jag pallar egentligen inte heller en dag till, så på sätt och vis skönt att bli utröstad :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 896
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 560
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 292
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp