Nyårsmeny 2022

Ingen bild på varmrätten, men kom ihåg att föreviga vår traditionella nyårsdessert med chokladmousse, frukt och marshmallows :)

692B920D-8FD4-4FB2-A6FF-E3A72F2BA083.jpeg
 
Hjortfilen blev perfekt. Rödvinsåsen som stått och puttrat hela eftermiddagen blev perfekt och till det blev det potatisbakelse... före det åt vi kräftor dottern åt en hummer (i år inte färsk när det bara var hon som skulle ha) och egengjorda baguetter med vitlökssmör inbakat. Nu äter vi ost och kex.
 
Förrätt: Hummertoast (på bilden halväten pga glömde ta kort tidigare :laugh:)
Varmrätt: Oxfilé med hasselbackspotatis, murkelsås och rödvinssås samt rldvinbärsgele. Ingen tänkte på att vi kanske skulle haft en sallad. :laugh:
Efterrätt: After Eight-pannacotta.

Collage_2023-01-01_10_45_16.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Blev inspirerad av en annan tråd och undrar hur era förlovnings- och vigselringar ser ut? Min ring ser ut såhär. Det är vitt guld och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 358
Senast: pajaztar
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 038
Senast: Thaliaste
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 888
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp