Nybörjar digital systemkamera

M

Moja

Hejsan. Nu har jag funderat ett tag och börjat leta efter en digital systemkamera men tycker det är svårt att välja.
Är Nikon d40 bra? Tycker ni att det kan vara en bra "nybörjar" systemkamera men som även tar bra bilder?

Jag vill ha en kamera som jag kan lära mig på och som jag kan utvecklas med.

Mvh Moa
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Alla digitala systemkameror som finns idag tar bra bilder på låga ISOtal, däremot är det extremt stor skillnad vid högre isotal, D40 är en av de som är bra i lägre prisklasser på brus, den klår många kameror i prisklassen över 10000 på brus. Den är dessutom enkel och lättförstålig med en genial hjälpfunktion. Med andra ord, en mycket bra nybörjarkamera som tar mycket bra bilder till ett bra pris.
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Låter ju bra :) tack för svar!
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Jag har en D40X.
Det är typ samma sak men med mer pixlar.
Jag är total nybörjare på detta med systemkameror.
Har ännu inte kommit igång riktigt.
Men det är grymt kul:)
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Jag har hämtat min nikon D40 idag och när batteriet är färdigladdat i morgon ska jag börja fota med den :banana:

Den verkar inte så svår att förstå sig på och det ska bli kul att sätta igång :D
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Färdigladdat imorgon? Du vet att du inte behöver ladda batteriet typ 24 timmar första gången va? Det var de gamla batterierna man skulle göra så med, nu kan du ladda tills det är klart och köra på. Ladda ofta, gärna oftare än vad batteriet tar slut, då mår dagens Li Ion batterier bäst.
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Det är inte färdigladdat än och inte tänker jag då fota mitt i natten...
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Trodde du menade att den skulle ladda över natten!
(För att du trodde att du var tvungen)
Men så var ju inte fallet! :)
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Aha.. Jo, jag vet hur de nyare batterierna funkar :)