Nybörjar digital systemkamera

M

Moja

Hejsan. Nu har jag funderat ett tag och börjat leta efter en digital systemkamera men tycker det är svårt att välja.
Är Nikon d40 bra? Tycker ni att det kan vara en bra "nybörjar" systemkamera men som även tar bra bilder?

Jag vill ha en kamera som jag kan lära mig på och som jag kan utvecklas med.

Mvh Moa
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Alla digitala systemkameror som finns idag tar bra bilder på låga ISOtal, däremot är det extremt stor skillnad vid högre isotal, D40 är en av de som är bra i lägre prisklasser på brus, den klår många kameror i prisklassen över 10000 på brus. Den är dessutom enkel och lättförstålig med en genial hjälpfunktion. Med andra ord, en mycket bra nybörjarkamera som tar mycket bra bilder till ett bra pris.
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Låter ju bra :) tack för svar!
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Jag har en D40X.
Det är typ samma sak men med mer pixlar.
Jag är total nybörjare på detta med systemkameror.
Har ännu inte kommit igång riktigt.
Men det är grymt kul:)
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Jag har hämtat min nikon D40 idag och när batteriet är färdigladdat i morgon ska jag börja fota med den :banana:

Den verkar inte så svår att förstå sig på och det ska bli kul att sätta igång :D
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Färdigladdat imorgon? Du vet att du inte behöver ladda batteriet typ 24 timmar första gången va? Det var de gamla batterierna man skulle göra så med, nu kan du ladda tills det är klart och köra på. Ladda ofta, gärna oftare än vad batteriet tar slut, då mår dagens Li Ion batterier bäst.
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Det är inte färdigladdat än och inte tänker jag då fota mitt i natten...
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Trodde du menade att den skulle ladda över natten!
(För att du trodde att du var tvungen)
Men så var ju inte fallet! :)
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Aha.. Jo, jag vet hur de nyare batterierna funkar :)

Jag hade ju hoppats att det skulle hinna bli färdigt ikväll, så att jag kunde inviga den, men, men. I morgon blir det desto mer istället ;)
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Tog mig 90 min att ladda batteriet, supertråkigt att vänta ...

Man vill ju ut och provtesta, men idag är här underbart vårväder så nu jag ut och leka fotograf :D
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Jag gick länge och suktade efter en SLR kamera, och för en månad sen köpte jag den! En D40, perfekt för ett blåbär som mig. Lätt hänt att man blir lite slö och tar med förprogrammerade inställningar, men det är redigt kul att leka med!

En liten varning dock: Om man som jag är lite naturfreak och hakat upp sig på vilda djur vil man ha nya objektiv hela tiden. Köpte ett 55-200, vill ha med telezoom (mer mer mer!!) så man kan ta på ännu längre avstånd. Det är dyrt :crazy:
Och irriterande när man vill ta på något närmare och inte har med sig de andra objektiven, för de inte gick ner i väskan.
Jag vill ha fler objektiv och större väska :p

Och en bra uppfinning så jag enkelt kan ta med kameran när jag rider, måste gå att hänga över hornet på sadeln på något sätt..
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

gallery_1473_12_53555.jpg


gallery_1473_12_72207.jpg


gallery_1473_12_4874.jpg


De första bilderna med min nikon D40 togs på en av mina katter. Bilderna är bara beskurna och krympta och än är jag nöjd i alla fall :) Lär bli bättre när man fotat mer med den misstänker jag ;)
 
Sv: Nybörjar digital systemkamera

Fina bilder! Ser ut som om katten är på väg ut på dåligheter!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 945
Senast: iNHALE
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp