Bukefalos 28 år!

Nybörjare på NH

Kiwifrukt

Trådstartare
Jag har haft problem med min häst, och fått tips på ett annat forum här på buke att testa NH. Men jag är totalt grön när det gäller det, så jag tänkte höra om någon har något tips.

Hästen är världens snällaste att hantera, det är ridningen som är problemet. Jag har bara haft henne i en månad, så det kanske hade varit bra att lära känna henne från marken innan jag börjar rida igen.

Några tips? Longering? Promenader? Hon är gammal travare, så jag vet inte om tömkörning är så bra, jag har aldrig gjort det heller. Men jag är tacksam för alla tips!
 
Sv: Nybörjare på NH

Vad är det som inte fungerar i ridningen?

Vill du börja med NH så rekommenderar jag att du sätter dig in i det ordentligt från grunden. Finns både böcker och dvd's i ämnet men är du helt grön kanske det bästa vore att ta hjälp av en tränare.

Du kan ju alltid testa lite ledarskapsövningar a la NH om du är intresserad av det - för att se vad resultatet blir och om hanteringen fungerar så bra som du tycker just nu. Dock vill jag påpeka att NH inte alltid är svaret! Kanske kan det finnas någon helt annan anledning till dina uppsuttna problem? F.d. travare har inte alltid fått någon genuint bra ridutbildning och skulle det vara där problemet sittet lär NH-övningar inte hjälpa. Däremot kan man få lite intressanta tankeställare ändå, så det behöver inte vara bortkastat för det!

Lycka till!
 
Sv: Nybörjare på NH

Många av grejerna man gör inom NH kräver att man vet precis vad man gör för att inte göra allt värre.
Så mitt hetaste tips är att hitta en bra tränare som kan visa dig och lära dig hur du ska läsa din häst. :idea:
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 456
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 516
Senast: JohannaB
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 048
Senast: JohannaB
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 780
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp