Nybörjare?

Sv: Nybörjare?

Många utav dagens tävlingshästar är känsliga och "explosiva". En sådan häst är fantastisk att rida för en erfaren ryttare, men en katastrof för en orutinerad. En sådan häst kräver en ryttare som är helt i balans och kan rida med mkt mjuka finstämda hjälper.

Mao. oftast menar man nog inte nybörjare i ordets eg. mening, utan snarare att det kanske krävs att man har kommit en bit i sin egen ridning och att man är van vid att rida och hantera lite knepigare hästar.

Personligen tycker inte jag att man ska åka och titta på en sådan häst om man inte vet att man är en duktig, rutinerad ryttare.
 
Sv: Nybörjare?

Okej, tack för alla svar! :P Love you!
Någon mer som har en åsikt? :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
628
Senast: valy
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 937
Senast: iNHALE
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 057
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 108
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp