morris

Trådstartare
Hejsan! Ja har aldri varit här på trav förut o kan inget om just denna gren. Det är därför ja skriver d här. Ja skulle vilja veta mer om trav (är man nyfiken så är man), inte för att ja kommer att hålla på me d utan för att jämföra...
Hur/när kör man in hästarna, hur går loppen till, hur tränar man, vilka personer är inblandade, d är ngt speciellt man lägger vikt till, hur hästarna sköts om/blir behandlade m.m. m.m.
Nu förstår ja ju att ni inte kan svara på allt detta här, men ja vill hemska gärna att ni tipsar om bra böcker, hemsidor, ja var man nu kan finna fakta!

Tack för mig! (O vem vet, en da kanske ja står me en travare...!)
 
lite info finns på Travsport.se och välj i rullgardinsmenyn "kylans lilla travguide"

På denna sida finns även karenstider, allmänna bestämmelser mm mm


Eller på ATG och välj där "grunderna" i menyn
 

Liknande trådar

Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
12 939
E
Träning Vad kallar ni ''problemhäst''? Är det en häst som inte går att rida? Eller bara en grymt envis å lite dummare häst? Eller kanske en...
2
Svar
21
· Visningar
3 291
Senast: _Isa_
·
Hoppning Ja, snart kanske jag köper mig en ny häst. Jag har ledsnat på mitt stos humör, vissa dagar hoppar hon som hus och andra dagar vill hon...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 450
Senast: traceys
·
S
Gravid - 1år hejsan! jag behöver bara skriva av mig och förväntar mig inge medhåll eller liknande, kanske tips och råd hur ja ska gå till väga/orka...
Svar
13
· Visningar
1 648
Senast: doglover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp