• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Koffe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 773
K

Koffe

Skulle vilja veta mer om det. Det verkar kul. Någon som vet vart man kan hitta mer om det?

Sv: Nyfiken

hej. vars du kan läsa mer om NH är ju på bibilotek och på nätet.
Det var en tjej som gav den här sidan som tips: www.nnha.nu
Nu har jag inte tittat på den och sett om den är "bra" men lycka till.

Senast ändrad av en moderator:

Du kan ju söka på de olika instruktörerna också, de brukar ha egna förklaringar till sina metoder. (Deras namn går att hitta på nätet). Eller så kan du söka på "Natural Horsemanship" någon site på nätet. Finns även ett par ganska bra böcker. Du kan ju pm:a mig om du vill ha namnen eller så.

i tidningen hästfynd står en del intressant ibland...

Jo, Hästfynd brukar ha helt okej artiklar (jag köper den jämt och ständigt pga dem), nackdelen är ju att de oftast koncentrerar sig på en specifik sak. Om man som nybörjare vill läsa på lite mer om NH i allmänhet kanske man hellre ska försöka få tag i ngn bok eller så som tar upp själva grunderna.

Till Trådskaparen:
Hör dig också för om det finns ngn som ska hålla NH-clinic med åskådarplatser i närheten av var du bor. Oftast är dessa uppdelade över hela dagen så har du tur kanske du kan stjäla lite tid av instruktören under ngn paus och ställa frågor! ;) :idea:

Liknande trådar

Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 983
Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 636
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 527
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025