Nyheter (svenska) online

Ni som läser nyheter på internet, vilka sidor läser ni?

Jag kollar svenska nyhetssidor 1-2 gånger i veckan och då oftast aftonblaskan eller expressen. Ibland dn och kanske mest svt.

Men gillar inte upplägget riktigt, de två första är röriga och sällan med konkret info.

Finns det nån bra sida ni kan rekommendera? Ej betalsidor
Svt, sr, lokalblaskan och emellanåt dn.
 
Jag fattar precis! Har aldrig förstått folk som har omniappen med notiser påslaget, jag hade stressat sönder på en gång. Blir stressad av vänner som har den för deras telefoner vibrerar hela tiden, så tittar de på den och säger typ "oj då, fem döda i X". Vem vill ha sånt direkt in i telefonen!?
Precis! 60 döda på Medelhavet häromdagen, råkade jag få en notis om. Pga någon ny, ännu inte färdigtystad prenumeration. Jag fattar att jag måste tänka på sådant ibland, men jag vill ha någon sorts inflytande över när jag gör det.

Jag som tom blir galen när folk måste kolla vad deras barn/mammor/partners har på hjärtat ideligen medan man umgås.
 
Ja, jag skrev ju handhavandefel.

Men jag tror iofs jag lyckades med det, men ändå blev stressad.

Att ha ljud på sådant borde typ vara straffbart! När min mobil var ny, lät den varje gång någon gjorde något alls på nätet, vilket fick mig galen på ungefär en kvart.
Jag brukar dock försöka plåga min omgivning med ljudet så lite som möjligt, kanske jag får tillägga. Träffar jag folk ligger mobilen aldrig på bordet, i väska eller ficka så att ljudet dämpas. Behöver heller inte ta upp och kolla vad varje ljud betyder. Desensibilisering, kanske :D

Jag tycker det är synd om du inte har Omni för att du inte vill ha notiserna som är lätta att stänga av. Den är en superbra sorterare åt en.
 
Jag brukar dock försöka plåga min omgivning med ljudet så lite som möjligt, kanske jag får tillägga. Träffar jag folk ligger mobilen aldrig på bordet, i väska eller ficka så att ljudet dämpas. Behöver heller inte ta upp och kolla vad varje ljud betyder. Desensibilisering, kanske :D

Jag tycker det är synd om du inte har Omni för att du inte vill ha notiserna som är lätta att stänga av. Den är en superbra sorterare åt en.
Min fetning. Det är det här jag uppskattar! Jag får information utan att aktivt behöva leta upp den själv och jag tycker att nyheterna på omni är seriösa, inga clickbait grejer där inte.

Notiserna stängde jag genast av. Jag har de flesta notiser avstängda, det är bara telefonsamtal, sms och messenger som får avisera på min telefon.
 
Min fetning. Det är det här jag uppskattar! Jag får information utan att aktivt behöva leta upp den själv och jag tycker att nyheterna på omni är seriösa, inga clickbait grejer där inte.

Notiserna stängde jag genast av. Jag har de flesta notiser avstängda, det är bara telefonsamtal, sms och messenger som får avisera på min telefon.
Ja, jag gillar också att de hänvisar mig vidare till både svenska och utländska medier som jag annars inte har daglig koll på, ifall jag vill fördjupa mig lite. Jag minns när appen kom, jag kände ÄNTLIGEN precis det jag väntat på.
 
Jag läser SvD och ibland DI. Har prenumeration på SVD via mina föräldrar (dvs. betalar inget då typ 5 internet inloggningar ingår i deras prenumeration) men tror att du kan läsa vissa artiklar eller visst antal artiklar utan att betala.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 674
Senast: Ainon
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 123
Senast: nullo-modo
·
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 602
Senast: Keb71
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 778
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp