Nyinflyttad och känner mig ganska ensam!

Elektronen

Trådstartare
Som rubriken lyder, jag är nyinflyttad till Stockholm för att göra min masterutbildning. Jag flyttade in till min pojkvän som kommer från Stockholm, så jag har ju iaf honom här, men min pojkvän jobbar och har ju sina intressen.
Har bara bott här några veckor så är väl tidigt att säga hur allt utvecklar sig med vänner och att få ihop livet, men hittills har jag känt mig ganska ensam :(.
De flesta jag pluggar med är schyssta, men jag har alltid känt mig lite obekväm i skolmiljön. Jag blev mobbad när jag var yngre vilket gör att jag fortfarande kan bli nervös och tycka att det är svårt att komma in i grupper. Det är även skönt att ha ett umgänge utanför skolan, för att få en paus och kunna släppa skolan :).

Känner att jag kommit in i en period i livet (är 25 år) där jag är sambo och pluggar men är inte så intresserad av att leva studentliv och festa varje helg (eller varannan för den delen ;)).
Mina intressen genom livet har i största del varit hästar och djur (katt, hund) och som kan vara ett lätt sätt att träffa nya människor på :). Är väl dock inte speciellt troligt att jag skaffar något djur inom närmaste tiden och att eventuellt hitta en häst att rida ibland brukar ta lite tid enligt mina erfarenheter.

Så har funderat på andra sätt att träffa nytt folk! Har sett att det finns som "dejtingsidor" fast för att hitta vänner, men funderar väl lite på hur seriösa såna sidor är? Många i min ålder verkar, enligt profilen, vara intresserade av "mode, shopping och fika med vänner". Jag tycker absolut det är trevligt att fika ibland :) och jag bryr mig om mitt utseende och gillar att ha snygga kläder. Men jag skulle inte säga att jag är intresserad av mode eller att jag tycker det är så kul att shoppa...

Jag är ju knappast ensam om att ha flyttat till en ny stad där man inte direkt känner någon, så någon kanske har några erfarenheter eller tips ? :)