Nyinflyttad och känner mig ganska ensam!

Jag bor också i Stockholm och träffar gärna nya människor :) 26 år och bor i Bromma (så lite fel sida stan haha)
 
Här finns en till som bor i Haninge! :)

Om du vill så finns det goda chanser att hitta en medryttarhäst i Haninge, nästan oberoende var någonstans i kommunen du bor.
Det finns så många stall att välja på och väldigt fin natur att rida i.
Tror du får betala en slant men det beror på vad för slags häst och stall du söker dig till. Topphäst och toppstall kostar ju mer än kollektivstall och promenadhäst.
Du kan vara säker på att nästan var du än rider så finns det fina ridvägar i alla fall.

Nu är jag infödd stockholmare och har min familj och släkt inte alltför långt ifrån, så jag har aldrig känt mig ensam oavsett.
I Haninge har jag bott i över tio år och har med tiden fått ett väldigt brett nätverk. Det är ingenting jag aktivt har jobbat på utan det har mer bara blivit så.
Jag har inte aktivt försökt att träffa nya personer men det har ändå blivit så naturligt eftersom jag sökt mig till olika hobbies som intresserar mig.
Jag har bland annat gått med i vår trädgårdsförening i mitt närområde och sen går jag på keramikkurs här.
Har lärt känna många på det sättet och träffar även några privat.

Genom hästintresset har jag också lärt känna väldigt många.
Hade egen häst förut och då var umgänget med stallkamrater väldigt intensivt. Men efter vi fick barn har jag bara ridit sporadiskt på andras hästar och på ridskolan. Men det har också gjort att jag lärt känna många.

Sen har vi våra barn i en förskola-skola som är ett föräldrarkoperativ och där känner jag också många och umgås privat med flera av dem.
Man träffas dessutom på städdagar och olika träffar och det är lika mycket ett socialt event som det är att faktiskt få något gjort. ;)
Genom barnens intressen lär man också känna andra föräldrar.
Ofta blir det så att man umgås mer eller mindre för att hjälpa varandra och för att underlätta för barnen att träffa kompisar.

Grannarna umgås jag också med, varav två av dem ganska mycket.
Man pratar trädgård och hus och hjälper till att vattna hos varandra.

Så, sammanfattningsvis kan man väl säga att skaffa barn eller häst är ett säkert kort om man vill få nya vänner. ;)

Och, välkommen till en kommun med fantastisk natur, skärgård, mångfald och än så länge, överkomliga huspriser! :)

Har bara varit i Haninge ett fåtal gånger, dit vi ska flytta (Västerhaninge) och sen till Tyresta nationalpark. Men jag har fått en bra bild hittills :). För mig som kommer från en mindre stad och van med betydligt mer natur och skog i närheten känns det bra att komma lite närmare naturen.

Har faktiskt kollat runt lite efter medryttarhästar i Haninge och verkar iaf finnas några som letar efter medryttare :). Så får utforska det lite mera!
 
Det ligger nära stan men på fel sida om stan sett från Haninge :) Men jag ses gärna, buketräff eller inte!
Okej, tror jag åkt förbi där någon gång :). Just nu bor jag i Stockholms kommun, men kommer ju vara inne i stan en hel del sen eftersom jag ska till universitetet.
Men vi kan absolut ses :)
 
Ja det verkar ju som det finns ett intresse för en träff :). Har dock ingen aning om hur buketräffar brukar gå till :o

Det varierar :D

Seriöst: Det blir ju vad man vill att det ska vara, tex tycker jag promenadträffarna på Hund ser jättetrevliga ut. Här är det kalas på var och ens villkor: man äter och dricker det man vill, utan att någon annan kommenterar det. Fotoförbud också såvida man inte vill vara med på bild (selfies med katterna är helt ok :p).
 
Har bara varit i Haninge ett fåtal gånger, dit vi ska flytta (Västerhaninge) och sen till Tyresta nationalpark. Men jag har fått en bra bild hittills :). För mig som kommer från en mindre stad och van med betydligt mer natur och skog i närheten känns det bra att komma lite närmare naturen.

Har faktiskt kollat runt lite efter medryttarhästar i Haninge och verkar iaf finnas några som letar efter medryttare :). Så får utforska det lite mera!
Västerhaninge är ca 4 km från mig :) här i krokarna verkar grejen vara racercyklar.
 
Senast ändrad:
Ja det verkar ju som det finns ett intresse för en träff :). Har dock ingen aning om hur buketräffar brukar gå till :o
Behöver inte vara så komplicerat.
Jag la ut några datum jag kunde ses och sen får folk skriva upp sig på det datum när de kan. Sen kan man tex bestämma tid på någon restaurang
 
Har bara varit i Haninge ett fåtal gånger, dit vi ska flytta (Västerhaninge) och sen till Tyresta nationalpark. Men jag har fått en bra bild hittills :). För mig som kommer från en mindre stad och van med betydligt mer natur och skog i närheten känns det bra att komma lite närmare naturen.

Har faktiskt kollat runt lite efter medryttarhästar i Haninge och verkar iaf finnas några som letar efter medryttare :). Så får utforska det lite mera!
Jag bor i Västerhaninge och är också miljönörd. :D Här finns massor av fina skogar där man kan plocka svamp, och det kryllar av hästar så medryttarhäst borde inte vara så svårt att hitta. Om du inte är allergisk så kom förbi och gosa med mina katter någon dag sen när ni flyttat hit!
 
Jag bor i Västerhaninge och är också miljönörd. :D Här finns massor av fina skogar där man kan plocka svamp, och det kryllar av hästar så medryttarhäst borde inte vara så svårt att hitta. Om du inte är allergisk så kom förbi och gosa med mina katter någon dag sen när ni flyttat hit!

Kul låter som att vi skulle kunna ha en del gemensamt! :) Älskar katter och är inte allergisk, saknar verkligen att ha katt! Så erbjudande om att gosa med katter låter verkligen inte fel :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 095
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: pajaztar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 393
Senast: Sirap
·
Relationer Varnar ifall det blir luddigt, vill ventilera lite. Är det fler än jag som kan känna sig så otroligt ensamma, speciellt under högtider...
Svar
18
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp