Nylonstrumpbyxor...

domino

Trådstartare
...under thermoridbyxorna? Någon som provat det? Alla långkalsonger ligger i tvätten såg jag nu :crazy:
Hur är det att ha nylonstrumpbyxor istället?

Sv: Nylonstrumpbyxor...

Det ska nog fungera :idea: .
Annars får du vara bara, för den som inga byxor har han får gå med .....

...rumpan bar ;)
Hihi, ja nä jag provar med strumpbyxor så får vi se hur det va :D

halt säger jag bara ;), annars är det hel okej!!

hahaha..hlat som någon sade i thermoridbyxor..men jag brukar alltid ha nylonstrumpor under de vanliga ridbyxorna när jag rider..har man fått ridsår en gång så får man det lätt igen och jag upplever det som så att om jag har nylonstrumpor på mig under så blir det en glattare yta och då slipper jag också få skav!

Vet inte hur klumpiga thermoridbyxorna är, men du kan kanske ha vanliga tunna ridbyxor under? När jag red i går hade jag mina ridbyxor underst och sen, visserligen, ett par vanliga och inte så jättetjocka thermobyxor över. Det kändes jättebra.

Det var HALT ja! Så det vill jaginte göra igen! :D
Vi skrittade bara och liiite trav så det gick ju men halkigt var det!

skojskrot skrev:
...jag upplever det som så att om jag har nylonstrumpor på mig under så blir det en glattare yta och då slipper jag också få skav!

Ett känt knep :D

För si så där 10 år sedan jobbade jag på en "cattle station" i Australien. Jag fick skav på knäna efter att ha ridit i jeans en hel dag då det var 40 grader varmt. Han jag jobbade hos frågade om jag hade nylonstumpbyxor. Jaaa, sa jag lite trevande... Ta det under jeansen imorgon så slipper du skav. Va?? Han bara skrattade och sa: Du ska bara veta hur många av gubbarna har som har nylonstrumpbyxor under jeansen :rofl: Det funkade super, jag klarade mig utan skav efter det. I de sadlarna (Australian Stock Saddle) spelar det ingen roll om det var lite halkigt, man kom ingenstans ändå. :D

Vet att många distansare använder nylonstrumpbyxor under för att slippa just skav. Jag har dock ej testat det, men kan tänka mig att det är halt ja. :D

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 925
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 329
Senast: Silje
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka