Bukefalos 28 år!

Nytt klösträd!

Hagens_Zorba

Trådstartare
Jag vill skaffa ett nytt, större klösträd till katterna och nu funderar jag på vilket.
Zooplus verkar ha till väldigt bra pris.
Kvalitet är inte jätteviktigt då mina katter är lugna och ganska små, så det behöver inte tåla massa race upp å ner, dom gillar mest att chilla i hängmattan.
Har läst att kattens nr 1 ska va bra men dom ser så jäkla tråkiga ut?
+ dyra. Designa eget orkar jag inte, vill att det ska vara lätt att montera ihop!
Väljer mellan dessa tre.. tror jag.

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/klostrad_i_takhojd/over_260_cm/314867

http://www.zooplus.se/shop/katt/klo...ostrad/stora_klostrad_hojd_plus_180_cm/315514

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/klostrad_i_takhojd/over_260_cm/314746

Vilket skulle ni valt? Är det jobbigt att montera ihop det i taket? Hur fungerar det? Tidigare har jag haft ett i takhöjd men som ej satt fast, det var ändå stabilt och bra men efter att deras kattkompis kissa i det ville mina inte va där nå mer, så vi lämnade det trädet när vi flytta därifrån.
 
Tycker det i mitten verkar superhärligt! Tror att mina två huligankatter skulle avguda det.
De andra två verkar svårplacerade. De kräver ju en takhöjd över 2,60 och det är ju inte många som har...
 
Jag hade valt ettan eller tvåan, men hade egentligen letat efter en annan med bredare bottenplatta då de är mer stabila. Även den lugnaste katten får sig ett ryck ibland. ;)

Kattens No1 har gått i konkurs så det blir nog riktigt svårt att få tag på ett nytt träd därifrån om du ändrar dig till dem, så du vet.

Skulle jag köpa träd idag skulle jag köpt ett från Petfun eller Katzen-Deco. Dyra, men håller förmodligen forever!
 
Tycker det i mitten verkar superhärligt! Tror att mina två huligankatter skulle avguda det.
De andra två verkar svårplacerade. De kräver ju en takhöjd över 2,60 och det är ju inte många som har...

Huh, 235 räcker väl? Jag fatta det som att man kan anpassa höjden till hur högt man har i tak
 
Jag hade valt ettan eller tvåan, men hade egentligen letat efter en annan med bredare bottenplatta då de är mer stabila. Även den lugnaste katten får sig ett ryck ibland. ;)

Kattens No1 har gått i konkurs så det blir nog riktigt svårt att få tag på ett nytt träd därifrån om du ändrar dig till dem, så du vet.

Skulle jag köpa träd idag skulle jag köpt ett från Petfun eller Katzen-Deco. Dyra, men håller förmodligen forever!

Oj, det hade jag ingen aning om.

Dom verkar jättefina men då jag mest är ute efter en hängmatte högt upp känns det inte värt, risken är att katterna inte ens kommer bry sig om trädet.. alt lessna fort som dom gjort på sina andra. Så jag köper hellre fler billigare :)
 
De gick i konkurs förra veckan tror jag eller veckan innan så det har hänt alldeles nyligen.
 
Jag har nr 1 :)

image_zpsd959ed35.jpg


Fick hem det samma dag som missen kom, var väldigt smidigt att skruva ihop och den översta delen kan du ändra höjd på så den passar din takhöjd. Väldigt stabilt och bra träd, min älskar det fortfarande efter 1 år! Häng"mattorna" är favoriterna!

Anledningen till att stegen inte sitter på längst ner är att jag kom på att jag tagit fel bottenplatta till husen så hålen satt på den högst upp så struntade i att ändra om :D
 

Liknande trådar

Fritid Sitter och grubblar. Jag vill köpa ett klösträd till katten och har fastnat för det här: Problemet är att trädet är högst 270 -...
Svar
15
· Visningar
1 507
Senast: MJLee
·
Katthälsa Help? Ska de bara innehålla kött? Eller är det ffa spannmålsfritt? Tex denna...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
21 788
Senast: mandaaa_
·
Övr. Katt Lille kissen ska få ett nytt klösträd! Eller ett riktigt, kan man väl säga. Jag beställde ett som är så litet att det inte borde få...
2
Svar
20
· Visningar
14 497
Senast: Arabizar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp