Nytt namn på färg

Novelette

Trådstartare
Hej!
Kikade runt lite efter benskydd och hittade dessa :love: :love:

Det stod att de finns i färgen Oak Bark :confused: är det de som visas på bilden och isf...vad är det för färg "på svenska"...alltså är det åt det vinröda eller åt det bruna hållet?

Visst skulle den färgen som är på bilden passa på en mörkbrun nästan svart häst!!? :)

Sv: Nytt namn på färg

Det är lite rödbrunt. Pessoas utrustning är i oakbark! Dom skydden du visar ser dock lite mörkare ut.

Men det finns ju ingen regel för vad man ska kalla färger, dvs tobacco kan se helt olika ut beroende på tillverkare.

Vilka är det som är återförsäljare åt Pessoa-grejer i sverige?

Rödbrun säger du...det lät fint.. :)

Bilden luras nog lite, är inte så mörk i verkligheten! Jag har haft den här sadeln, och den var mkt ljusare än den ser ut på bilden här. Så kanske skydden du kollat på är ljusare IRL också....

4664.jpg

Hur blir det om man smörjer då?

Jag har verkligen gått o förälskat mig i den färgen som bilden visar.

Så nu är det bara ett snyggt träns i den färgen som saknas...några förslag?

(*host, host*...visste du att jag har en unghäst...på1½år !!! :smirk: :rofl: )

Ja det ser lite ut som vattenkastanjer i färgen faktiskt! :idea:

Visst var det fint! :)

Är det något speciellt man ska smörja med då eller duger det med läderbalsam?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Håller på att kolla på färg på utrustning till hösten jag ska köpa till sommaren. Är en mörkbrun/svart häst så "allt" passar ju men...
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 617
Senast: Korven
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 589
Senast: Intejag
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Förra veckan började jag på mitt nya jobb. Jobbet som det kändes som en dröm att få, jobbet som verkade för bra för att vara sant...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka