Nytt släp

Har också ett cheval gold one som jag är jättenöjd med. Köpte mitt första 2012, men bytte 2017 eftersom jag ville ha sadelkammare i transporten.
Har inte upplevt att det är krångligt med bommar eller sprintar. Tycker inte heller att det blir dålig luft även om man kör svettig häst. Jag valde till extra taklucka på min ifall det skulle behövas.
Tycker det är en bra transport till det priset.
 
F
@prinsessfeminist Min häst som jag tyckte bommarna blev lite fel för var också 148. För den på 141 cm är lägsta perfekt :). Har just köpt en häst som är 177cm men inte kört honom i mitt släp än, ska bli intressant hur han får plats :p. Har dock kunnat konstatera att längden på utrymmet de står på är bland de längsta på marknaden! Med bommarna på ytterläge är det en bra bit över 2 meter och jag tror att "bulan" i taket ger mer utrymme på höjden än i de flesta vanliga släp.

Angående ventilationen var jag nere i Norrköping och tävlade förra helgen. Dvs att jag körde ca 55 mil enkel resa i över 30 grader. Hade fönster öppna, taklucka på yttersta läget och ett par cm glipa på rullgardinen och kom fram med torr fin häst som inte verkade besvärad. I veckan var jag iväg med en väns häst i en Ume-17, ca 28 grader varmt. Fönster öppna, taklucka öppen och det är ventilation i bakluckan. Kom fram med sjöblöt häst både dit och hem. Intet imponerad av Umes ventilation.

Lägger även till att Chevalen, även i min billigaste modell, ligger kanon på vägen! Är hittills fortfarande kalasnöjd, men så är det fortfarande väldigt nytt :D.
Fick din 177 cm häst plats i Chevalen?
Jag har tittat på Cheval Touring Country (Gold Touring) och undrar om min 174 cm valack får plats i den på längden?
 

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Bonita4
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej! Jag har idag ett Thule horseliner släp. Måste köpa nytt inom en två års period iaf och läser allt jag kan men hittar inget jag vill...
2
Svar
24
· Visningar
2 383
Senast: Blandrastik
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 408
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp