nytt träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Komeli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 325
Sv: nytt träns

Här är första tränset ur 1986 års katalog. Som ni ser så är faktiskt inte priserna så annorlunda och det gäller hela katalogen överlag. Och delar av det tränset finns i samlingen ff. Precis som tränset från förra året, motsvarade det mina förväntningar.

storlekerna kan va som sagt lite annorlunda ibland hos börjes o det finns ju såklart bättre träns. Men vi har även några träns från börjes o de funkar bra men nosgrimmorna va för små för våra fjord.Men köp ett du!. Om du ska köpa träns någon mer gång så skulle jag rekomendera chetak, super biliga o blir väldigt mjuka o fina efter smörjning o se är rätt snygga. finns bland annat här
www. mantorpstravshop.se

"Men det kostar bara 95 kr och billigare träns hittar man knappt. Så för 95 kr "gör det inget" om det låsnar i någon söm,"

jag skulle i varje fall inte vilja vara ute och tex galoppera i skogen och tränset går sönder :angel: eller vara på hoppbanan..
Träns är ju väldigt viktigt att det håller, det är ju en säkerhetssak.. Därför e de noga att sköta dem ordentligt.

akktern skrev:
"Men det kostar bara 95 kr och billigare träns hittar man knappt. Så för 95 kr "gör det inget" om det låsnar i någon söm,"

jag skulle i varje fall inte vilja vara ute och tex galoppera i skogen och tränset går sönder :angel: eller vara på hoppbanan..
Träns är ju väldigt viktigt att det håller, det är ju en säkerhetssak.. Därför e de noga att sköta dem ordentligt.

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

//Lillan

*Knapplån*

Jag har ett träns från Börjes som jag är nöjd med, med tanke på priset. Det var lite dyrare än 95 kr men fortfarande väääldigt billigt. Som nån annan skrev så var storlekarna lite knepiga, jag kan inte använda det pannbandet som hör till men annars är det bra!

Dom är jättehårda och stela när man får dom men jag doppade alla remmar i läderolja innan jag började använda det. Jag har senare läst här på Buke att man absolut inte ska göra så :o men tränset är nu supermjukt och fint och är fortfarande helt, visserligen har det bara gått 1,5 år men här låter det ju som att det ska falla sönder efter första gången man använder det!

Köpte samma träns som du har beställt nu när jag köpte träns senast, var lite panik eftersom det jag hade gick sönder och jag hade inte så stor plånbok just då :smirk:
Detta träns passade riktigt bra även i nosgrimman, då jag ibland har haft otur med trånga sådana.
Oljade in det innan jag började använda detta, blev så mjukt och bra så, och tränset fyller sin funktion väldigt bra fast det var billigt ( tror att det är billigare i affären) :smirk:
Överlag tycker jag att de har bra träns på B****s, så jag hoppas du blir nöjd med ditt val.

Nu så har jag fått ett nytt träns.

det är ett svart rundsyttträns. det är skitfint och är ett väldingt nätt träns. :love: :love:

**Lina** skrev:
*Knapplån*

Jag har ett träns från Börjes som jag är nöjd med, med tanke på priset. Det var lite dyrare än 95 kr men fortfarande väääldigt billigt. Som nån annan skrev så var storlekarna lite knepiga, jag kan inte använda det pannbandet som hör till men annars är det bra!

Dom är jättehårda och stela när man får dom men jag doppade alla remmar i läderolja innan jag började använda det. Jag har senare läst här på Buke att man absolut inte ska göra så :o men tränset är nu supermjukt och fint och är fortfarande helt, visserligen har det bara gått 1,5 år men här låter det ju som att det ska falla sönder efter första gången man använder det!

varför ska man inte doppa tränset? :confused: Finns ju inget bättre sätt att göra dom mjuka och fina på!!

dalla_4_ever skrev:
varför ska man inte doppa tränset? :confused: Finns ju inget bättre sätt att göra dom mjuka och fina på!!

Jag håller med!! Jag gör alltid så med mina nya lädersaker. Men i den nålade tråden om lädervård så står det att man inte skulle göra så för att inte lädret ska bli mättat har jag för mig..?

Skulle själv inte våga köpa ett träns för 95 kr, även om det är oerhört billigt och ser fint ut, så handlar det faktiskt om säkerhet. Man måste tänka på hur de kunnat göra ett så billigt träns och man får då svaret: Sämre kvalité. Kanske det duger som slitosläng träns en kort period, men hur många kronor är en olycka värd?

jag har själv beställt ett träns från Börjes, men en av de lite dyrare modellerna,excellence Hp pullar. Hoppas att det ska funka.

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1548966.html

:bump:

Jag har precis det tränset som länkats ovan. Det roliga är att jag har helt tvärtom erfarenhet storleksmässigt - jag har på yttersta hålena på sidostyckena till mitt varmblod; tränset var storlek full och förra ägarinnan brukade till och med ha "cob" ibland O.o

En gång beställde jag flera billiga träns för att kunna mäta till storlekarna till bettlösa träns jag sytt. Kan bara säga att man inte kan döma ett träns efter alla för det var helt olika läderkvalité och spännen på dem alla typ. Jag tror Börjes köper in andrahandssorterade rester från någons produktion eller något - för om jag beställer två av samma sak ser de aldrig ut som det i katalogen och de skiljer sig också ofta från varandra de två varorna jag mottar.

joneya skrev:
Kan bara säga att man inte kan döma ett träns efter alla för det var helt olika läderkvalité och spännen på dem alla typ. Jag tror Börjes köper in andrahandssorterade rester från någons produktion eller något - för om jag beställer två av samma sak ser de aldrig ut som det i katalogen och de skiljer sig också ofta från varandra de två varorna jag mottar.

Har samma erfarenhet, beställde samtidigt två regntäcken i minimodell, båda gröna med vinröda detaljer men där slutade likheterna. Det ena tunt, mjukt tyg, med två bogspännen, höll väta superbt. Det andra grövre, hållbarare tyg, ett bogspänne, men höll väta mkt sämre. Båda var utsmyckade med samma "märke".

Men jag tycker man får vad man betalar för. 9 fall av 10 så är motsvarar det förväntningarna eller mer. Och i det långa loppet har man sparat in, flerfaldigt, den prylen som inte var okej.

Nu har jag iaf hämtat mina grejor på posten, däribland ett sånt träns:)

Ser jättefint ut, men ska bli spännande att prova det på hästen, eftersom man fått höra så mkt om storlekarna!!

Dock fick jag fel färg, men det gör ingenting...

Liknande trådar

Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 756
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag har faktiskt fastnat lite för Börjes nya Kingston-träns. Är det någon som vet hur det ser ut i svart? 2
Svar
33
· Visningar
2 097
Senast: Midnightwalker
·
H
Utrustning Någon som har det tränset från Börjes?? Tänkte beställa då jag tyckte det var snyggt, någon som vet hur det är i lädret och storlek...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Filippa99
·
S
Utrustning Skulle behöva lite tips och smakråd till ny utrusting. Får förhoppningsvis hem min nya häst om ca en vecka! Det är en stor fux med lite... 2
Svar
31
· Visningar
2 153
Senast: Mazarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka