Nyttigare vegatariskt plock/snacks

bananglass är supergott och enkelt, allt som behövs är en stavmixer och en frys.
Hacka mogna bananer (gärna lite bruna, då de är sötare och mjukare lämpar de sig utmärkt) och frys ner i ca 2 timmar. Mixa slätt med stavmixer, klart! Det smakar fantastiskt och även sockertorskar brukar tycka om den. Går även att smaksätta med typ vad som helst, tex kakao, jordnötssmör, hallon, kokos, etc. Blir festligt upplagt i individuella skålar toppat med tex hackade nötter, färska bär eller frukt.
 
Käkade smaksatt kvarg häromdagen. Det smakar godis, men innehåller 160 kcal/100g. Kanske äta sådan tillsammans med frukt?

Detta är min basföda sedan två år tillbaka ;) Köper den osockrade, annars är det en sockerbomb. Den nya med kokos är supergod. Men jag har aldrig frusit den faktiskt...

*kl

Jag äter inte lchf, eftersom jag är veg så går det inte att följa kolhydratlagara helt. Därför gör jag bara så att jag drar ner, rejält, genom att undvika socker och mjöl. Det är dessutom så jäkla mkt kalorier i lchf, och jag orkar inte hålla på och gröta med alla märkliga ingrdienser som mandelmjöl, kokossocker, fiberhusk osv.

Man kommer långt med att sluta äta de vanliga fällorna, tex vanligt bröd, potatis, pasta. Jag äter bara finncrisp, fröknäcke, low-carb och protienbröd. Pasta ratar jag nästan helt sedan flera år äter bara på restaurang när det inte finns nåt alternativt vegetariskt eller då jag blir bjuden på mat som råka vara pasta. Har köpt low carb-pasta när suget infinner sig.
Ser till att inte ha sötsaker hemma, äter bara då jag är bortbjuden.
 
@Lampan Den kladdkakan såg fin ut. Gjorde nån liknande med espresso, från Icas Buffeetidning, i somras. Den var kanon men behövde göras dagen innan. Jag är inte hemma förrän imorgon em så det blir nog för ätt inpå att göra kakan...
 
Detta är min basföda sedan två år tillbaka ;) Köper den osockrade, annars är det en sockerbomb. Den nya med kokos är supergod. Men jag har aldrig frusit den faktiskt...
.

Jag vet, jag brukar äta naturell till frukost annars och blev alltså ganska förvånad över hur sött det faktiskt visade sig vara :D

Googlade och fann:
http://www.arla.se/recept/frusen-hallonvanilj/

Visserligen inte fryst kvarg, men fryst gott med kvarg :p
 
@Andromedae Jag blandar naturell med den smaksatta. Blir för sött annars :o Oftast äter jag den naturella som den är, med frukt eller bär. Extra lyxigt blir det med hackade nötter och lite agavesirap, och kanel.
 
Jag gillar verkligen inte heller rawfood chokladbollar. Det bara växer i munnen och man vill nästan gråta för att man är för artig för att bara spotta ut eländet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp