NagelacksBeroende

Trådstartare
Funderar på ett nytt objektiv :).

Men frågan är sigma eller tamron? Har hört endel om ett av märkena, men jag vet inte om det stämmer :D. Vilket tycker ni är bäst, eller spelar det ingen roll?

Sv: Objektiv

Det är det jag med har hört... Men sen om det stämmer vet jag ju inte :D.

Tamron AF 70-300/4-5,6 Di är det jag funderar på nu, någon med erfarenhet av det? :)

nu är jag inte proffs... men vad jag har fått för mig så vill man ha IS (allså image stabilisator) eller hur det stavas heter... speciellt på lång-zoom...

kolla in http://www.fotosidan.se/ recensioner, där kan du nog få en hel del matnyttig läsning!

Ah, jo, det har du rätt i. Men inget av dom objektiven jag har kollat på har det haha :D. Och jag känner flera som har utan, så det ska nog gå ändå :).

Sigma 55-200/4-5,6 DC och Tamron AF 70-300/4-5,6 Di mest just nu, men har kollat på fler, men dom skrev jag inte upp :D.

Har inte så mycket att lägga på ett objektiv nu.. ska inte köpa ngåot dyrt, det får bli senare.. Nu vill jag bara ha ngåot annat än mitt 18-55 som jag har tröttnat på endel :D.

Men jag känner en som har sigmaobjektivet, och det blir sjukt bra bilder med det, så det räcker absolut till mina behov nu :).

Nu har jag varit och köpt, och har redan provfotat lite (såklart! ;)). Är redan väldigt nöjd, så har ni inte så stor budget och vill ha ett telezoom så rekomenderar jag tamrons 70-300 :D.
Kostade 1700:- där jag köpte det :).

Men gud vad tungt det är om man jämför med mitt vanliga pluttiga 18-55 :D haha. Märker nu att kamerahuset inte väger så mycket, blir lite framtungt...

Nu har jag varit och köpt, och har redan provfotat lite (såklart! ;)). Är redan väldigt nöjd, så har ni inte så stor budget och vill ha ett telezoom så rekomenderar jag tamrons 70-300 :D.
Kostade 1700:- där jag köpte det :).

bilder!!!!! har du en canon eos 400d? *blev sugen att köpa ett jag med*

Ah, ja det kommer sen. Har änså länge bara fotat människor, och dom vill inte vara med här :D.

Nej, jag har en canon eos 350D :).

Här kommer två bilder :). Inga jättespeciella eller bra bilder, men ändå haha.

IMG_9704.jpg

IMG_9738.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 655
Senast: Rosett
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
3 089
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 492
Senast: Enya
·
Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka