Och när är män för utmanande klädda?

Inte_Ung

Trådstartare
Är det bara kvinnor och flickor som måste skyla sig?
Är det bara män/pojkar som kan bli distraherade?

Vägarbetarna borde verkligen klä på sig så att kvinnliga bilförare inte blir distraherade och krockar. Ja för sitt eget bästa då. De kan ju råka bli påkörda av någon kvinna som inte kan styra sina tankar.

Efter debatten om skolflickan som rektorn ville klä på mera kläder. När ville någon klä på en pojke mera kläder?

https://sverigesradio.se/artikel/uppmanades-att-byta-om-fran-opassande-blus
 
Är det bara kvinnor och flickor som måste skyla sig?
Är det bara män/pojkar som kan bli distraherade?

Vägarbetarna borde verkligen klä på sig så att kvinnliga bilförare inte blir distraherade och krockar. Ja för sitt eget bästa då. De kan ju råka bli påkörda av någon kvinna som inte kan styra sina tankar.

Efter debatten om skolflickan som rektorn ville klä på mera kläder. När ville någon klä på en pojke mera kläder?

https://sverigesradio.se/artikel/uppmanades-att-byta-om-fran-opassande-blus
Ja hade det varit kvinnor på vägarbetet och de hade tagit av sig tröjan och jobbat i bh hade säkerligen diskussionen om trafiksäkerhet dragit igång.

Det är skillnad på folk och folk.
 
Är det bara kvinnor och flickor som måste skyla sig?
Är det bara män/pojkar som kan bli distraherade?

Vägarbetarna borde verkligen klä på sig så att kvinnliga bilförare inte blir distraherade och krockar. Ja för sitt eget bästa då. De kan ju råka bli påkörda av någon kvinna som inte kan styra sina tankar.

Efter debatten om skolflickan som rektorn ville klä på mera kläder. När ville någon klä på en pojke mera kläder?

https://sverigesradio.se/artikel/uppmanades-att-byta-om-fran-opassande-blus
Ärligt talat ..så hade jag reagerat om en kvinnlig kollega hade kommit till jobbet med en sådan rejäl urringning. Det ser helt enkelt inte passande ut. Vänd på kakan...Varför känner unga kvinnor behöv av att klä sig extremt utmanande?
 
Ärligt talat ..så hade jag reagerat om en kvinnlig kollega hade kommit till jobbet med en sådan rejäl urringning. Det ser helt enkelt inte passande ut. Vänd på kakan...Varför känner unga kvinnor behöv av att klä sig extremt utmanande?

Varför skulle hon inte få ha den urringningen? Det är väl upp till henne vad hon vill ha på sig och varför hon vill ha det är hennes ensak.
 
Varför skulle hon inte få ha den urringningen? Det är väl upp till henne vad hon vill ha på sig och varför hon vill ha det är hennes ensak.
Rektorn har bett om ursäkt för bristande rutiner. Tjejen får ha vilka kläder hon vill såklart jag har heller inte sagt någonstans att man INTE får det -bara att jag själv skulle reagera om en kvinnlig kollega hade en så uppseendeväckande blus på jobbet.
 
Såg framför mig att från och med nu tvingas alla ha sport-bh på sig 🥸
Thailands Kung har satt modetrenden.
thai-crown-prince-2-0.jpg
 
Gäller det kvinnor oxå?
Vet ej. Det är ganska få sådana i byggsvängen och de som finns får tillräckligt mycket uppmärksamhet ändå, utan att behöva klä av sig. Men jag har svårt att tro att någon skulle klaga, inte minst för all skit han skulle få från övriga på arbetsplatsen i såna fall.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Trots ett mer jämställt samhälle följer vi fortfarande gamla mönster och dom traditionella rollerna...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
21 359
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp