Och när är män för utmanande klädda?

Som sagt ... vi tycket alla olika i mangt och mycket. Den har gamla tanten tycker det ar super snyggt och sexigt :p Kanske for att jag anser mig for gammal for att halla pa "vad alla andra gor" ... jag GILLAR att vaga vara annorlunda och gora precis vad jag vill.
Exakt, det är bra att vi gillar olika moden. Viktigast är dock att vi ser till alla ha rätt till sitt mode och känna sig bekväma med det, dvs låter alla klä sig som dom vill.
 
Är det bara kvinnor och flickor som måste skyla sig?
Är det bara män/pojkar som kan bli distraherade?

Vägarbetarna borde verkligen klä på sig så att kvinnliga bilförare inte blir distraherade och krockar. Ja för sitt eget bästa då. De kan ju råka bli påkörda av någon kvinna som inte kan styra sina tankar.

Efter debatten om skolflickan som rektorn ville klä på mera kläder. När ville någon klä på en pojke mera kläder?

https://sverigesradio.se/artikel/uppmanades-att-byta-om-fran-opassande-blus
Svarar på ts :)

Bara när de är förargelseväckande O_o attraktiva blir de tydligen aldrig. Dvs de kan ta av sig tills de har höftskynket kvar och blir då när det åker av skrämmande och polisen kommer.

Däremot tror jag inte de får visa knäna i de flesta jobb eller ha annat än långärmat och långbyxor när de är busschaufförer osv. Inte för att de är fina utan för de är fula. typ.

(Så officiellt tror jag inte män kan vara attraktiva alls. Och helt nakna män verkar (verkade?) inte allmänt anses som extra attraktiva av kvinnor vad jag förstått utan det är bättre med höftskynket på.)
 
Ärligt talat ..så hade jag reagerat om en kvinnlig kollega hade kommit till jobbet med en sådan rejäl urringning. Det ser helt enkelt inte passande ut. Vänd på kakan...Varför känner unga kvinnor behöv av att klä sig extremt utmanande?
Va? Jag hade lätt jämförbar urringning ibland i skolan, och kanske första jobb. Misstänker jag, liknande kroppsform under och det ger ju lätt den effekten. Ingen antydde någonsin att jag var oanständig. På 90-talet. (iofs var artisterna lite mer oklädda då och känns som om det var lite mindre tjafs om sådant då, i alla fall just där jag var.)

Det är inget behov av att klä sig utmanande. Det är bara en fin topp som man vill ha, som man tycker sitter fint och så sitter den så och man lutar sig lite framåt. Eller vissa kanske vill klä sig "utmanande" och det är helt ok, andra bara tycker det är fint och reflekterar inte över andras eventuellt överextremt visuellt baserade sexualitet.
 
Jag trodde naivt att vi var förbi den tid när vuxna kommenterade olämplig(=utmanande) klädsel på ungdomar (och andra).
Ja, jag kan instinktivt känna att det finns klädsel som är olämplig för vissa situationer, samma som att jag tycker något är snyggt/fult/opraktiskt/praktiskt/sexigt o.s.v. men jag skulle aldrig få för mig att kommentera det (undantaget ev. några situationer), det är inte min sak vad folk väljer att lägga på sig. Speciellt unga människor provar sig fram i livet, man söker sin stil, och så måste det få vara.

Jag har också svårt att förstå hur någon lärare/skola idag kan tro att detta skulle ha kunna fungera bra, att eleven skulla tänkt "oj, ja, ska tänka på hur jag klär mig i framtiden. Bra att läraren påpekade"...
I mildaste fall hade det ju lett till att alla tjejer kommer till skolan i urringade tröjor, som protest. I "värsta" fall blir det som detta, en mediagrej.
Nah skulle säga i värsta fall så blir hon jättechockad, förvånad och ledsen men säger inget, internaliserar att hon borde skämmas över sin byst och vara sexualiserad istället för känna sig glad över sin nya topp, och kommer påbylsad hädanefter och skäms över sin kropp i hemlighet. Inser att hon är ett offer för mäns blickar och ett djur som ska jagas.
 
Suck, backade upp min mobil, visade sig att man inte kan återställa om man inte köpte den för 200 kr. Men hade tack och lov backat upp kontakter och SMS på ett annat ställe. Tyckte det var lite saftigt så nu installerar jag apparna en och en. Lika bra att rensa en hel del skit. Tyvärr försvann inställningarna men det fixar sig nog.
 
Brilliant, det var gräl för några år sedan om det, några körde på kjol istället, fint. Men då vann att få ha shortsgänget, väldigt bra.

Inte säkert att vi tänker på samma företag nu, men en arbetsgivare inom kollektivtrafiken uppmärksammades för det för några år sen. I det fallet var det arbetsgivaren som redan från början gått ut med att shorts inte ingick i uniformen. När de fick en direkt fråga sa de "Absolut, män får gärna använda den kjol som ingår i uniformen". Sagt och gjort, en del hämtade ut och använde det. Men när det uppmärksammades medialt så backade ag och lade till shorts i uniformen. Vet dock att en del fortfarande använder kjolen - godkänd uniform och den är bekväm sommartid! Ingen "utmanande" kjol på minsta vis, utan en halvlång rak som faktiskt känns rätt könsneutral.
 
Suck, backade upp min mobil, visade sig att man inte kan återställa om man inte köpte den för 200 kr. Men hade tack och lov backat upp kontakter och SMS på ett annat ställe. Tyckte det var lite saftigt så nu installerar jag apparna en och en. Lika bra att rensa en hel del skit. Tyvärr försvann inställningarna men det fixar sig nog.

Fel tråd? :D
 
Ingen "utmanande" kjol på minsta vis, utan en halvlång rak som faktiskt känns rätt könsneutral.

Okej, den är knälång, men ändå.
Googlade en sväng och hittade att flera tågbolag verkar tillåta att män arbetar i kjol, om de önskar. (Vilket jag tycker är rimligt om de nu prompt inte vill ha shorts i uniformen..men också för att jag tycker att det är rimligt att få välja så länge plaggen ingår i den uniform som arbetsgivaren tillhandahåller).

Kortärmade skjortor är däremot inte alls ovanligt i kollektivtrafiken, åtminstone.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Trots ett mer jämställt samhälle följer vi fortfarande gamla mönster och dom traditionella rollerna...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
21 359
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp