Och när är män för utmanande klädda?

Jag trodde naivt att vi var förbi den tid när vuxna kommenterade olämplig(=utmanande) klädsel på ungdomar (och andra).
Ja, jag kan instinktivt känna att det finns klädsel som är olämplig för vissa situationer, samma som att jag tycker något är snyggt/fult/opraktiskt/praktiskt/sexigt o.s.v. men jag skulle aldrig få för mig att kommentera det (undantaget ev. några situationer), det är inte min sak vad folk väljer att lägga på sig. Speciellt unga människor provar sig fram i livet, man söker sin stil, och så måste det få vara.

Jag har också svårt att förstå hur någon lärare/skola idag kan tro att detta skulle ha kunna fungera bra, att eleven skulla tänkt "oj, ja, ska tänka på hur jag klär mig i framtiden. Bra att läraren påpekade"...
I mildaste fall hade det ju lett till att alla tjejer kommer till skolan i urringade tröjor, som protest. I "värsta" fall blir det som detta, en mediagrej.
 
Angående motsvarande för killar, det skulle ju kunna vara att bli tillsagd ifall de visar för mycket av myntinkastet, men det har jag faktiskt inte hört någon lärare kommentera.
Har aldrig varit med om att någon elev visat något myntinkast, däremot en manlig elev som plötsligt satt i klassrummet utan tröja. Han fick sätta på sig den igen.
 
Har aldrig varit med om att någon elev visat något myntinkast, däremot en manlig elev som plötsligt satt i klassrummet utan tröja. Han fick sätta på sig den igen.

Beror kanske lite på åldern och trenderna. När jag gick i högstadiet skulle vissa pojkar ha så mycket häng att halva ändan var fram, det var dock mest kalsongerna som syntes då iofs.
När jag tänker efter så är det kanske mest gubbar som visar myntinkastet 🤔
Förstår att den eleven fick sätta på sig tröjan igen
 
Beror kanske lite på åldern och trenderna. När jag gick i högstadiet skulle vissa pojkar ha så mycket häng att halva ändan var fram, det var dock mest kalsongerna som syntes då iofs.
Ja, det där jättehänget som killar haft tidigare har i alla fall inte jag sett så länge jag jobbat som lärare (ca 10 år).
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Svårt att jämföra med enstaka fall/person som får bild i tidning.

Finns massor av exempel där oklädda (eller nästan helt avklädda) kvinnor poserar i tidningar som hyllas. I alla fall av män...

Absolut, liksom att instagram och influencer-världen inte är en representation av en universell mänsklighet såklart - goes without saying. Lite oväntat med en ingenjör som tar sig in där.

Men jag tycker att han är intressant, en del av det är just att han får ett agentskap. Han säljs inte in som stilistisk bakgrund. Fler män som staylar sig som Mark tycker jag. :heart

https://www.bz-berlin.de/panorama/b...sajtpVy2c5cJXbINzhvE_7gEzpc9Ns3Ib5t44mpQD4JBw


1620489041652.png
 
Beror kanske lite på åldern och trenderna. När jag gick i högstadiet skulle vissa pojkar ha så mycket häng att halva ändan var fram, det var dock mest kalsongerna som syntes då iofs.
När jag tänker efter så är det kanske mest gubbar som visar myntinkastet 🤔
Förstår att den eleven fick sätta på sig tröjan igen

De ville visa märkeskallingarna 🙄
 
Finns ingen man med normala testosteronnivåer som skulle klä sig så där.
Varför inte? Varför skulle det vara fel av en man menar du att klä sig så? Varför menar du att det är omanligt?

Tycker jag att det är snyggt? Nja, men jag tycker folk ska få klä sig som de vill, både män och kvinnor. Vad jag tycker är snyggt, passande etc. får ju stanna hos mig. Andra tycker ju andra saker/moden är snyggt, passande osv och det är ju bra enligt mig. Mer olika stilar skulle jag vilja se i samhället. Sen finns det såklart tillfällen där man kan få anpassa sitt mode, tex begravningar, jobb som kräver vissa jobbkläder osv.
 
Varför inte? Varför skulle det vara fel av en man menar du att klä sig så? Varför menar du att det är omanligt?

Tycker jag att det är snyggt? Nja, men jag tycker folk ska få klä sig som de vill, både män och kvinnor. Vad jag tycker är snyggt, passande etc. får ju stanna hos mig. Andra tycker ju andra saker/moden är snyggt, passande osv och det är ju bra enligt mig. Mer olika stilar skulle jag vilja se i samhället. Sen finns det såklart tillfällen där man kan få anpassa sitt mode, tex begravningar, jobb som kräver vissa jobbkläder osv.

Som sagt ... vi tycket alla olika i mangt och mycket. Den har gamla tanten tycker det ar super snyggt och sexigt :p Kanske for att jag anser mig for gammal for att halla pa "vad alla andra gor" ... jag GILLAR att vaga vara annorlunda och gora precis vad jag vill.
 
Som sagt ... vi tycket alla olika i mangt och mycket. Den har gamla tanten tycker det ar super snyggt och sexigt :p Kanske for att jag anser mig for gammal for att halla pa "vad alla andra gor" ... jag GILLAR att vaga vara annorlunda och gora precis vad jag vill.
Det känns lite 70-talsaktigt med djupa v-halsar och uppknäppta skjortor, fattas bara de utsvängda byxorna och platådojorna. Men det kanske är mode igen?
 
Det känns lite 70-talsaktigt med djupa v-halsar och uppknäppta skjortor, fattas bara de utsvängda byxorna och platådojorna. Men det kanske är mode igen?
Utsvängda jazzbyxor är mode igen ;)
Och skor med platå som jag tror kallas creepers (?) Finns överallt...

Jag ser unga tonåriga män med häng varje gång jag parkerar utanför max och liknande. Oftast är det såna som har epa-traktorer. Har de inte häng har de varsel varselbyxor.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Trots ett mer jämställt samhälle följer vi fortfarande gamla mönster och dom traditionella rollerna...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
21 357
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp