Och när är män för utmanande klädda?

Håriga mansfötter i sandaler på kontor är definitivt en utmaning för mig att stå ut med 🤢😅

Skämt sido så känns det som att det generellt sett finns en mycket högre toleransnivå för män att inte följa klädkod. Då tänker jag inte bara på tillställningar utan generellt. Män får ha shorts, män får gå med bar överkropp, män får visa halva rumpan. Det är diskriminerande att kvinnor inte får samma tolerans.

En tidigare kollega kom till jobbet i en otvättad college tröja ut och in och bak och fram. Han hade alltså tvättlappen som en haklapp. Och det på ett kontor med strikt kod på kostym med väst och dräkt. Inget konstigt tyckte andra. 🧐 Vi kvinnor hade extra strumpbyxor i våra skåp om en maska skulle gå. Lite skillnad på toleransnivå.

Mvh Miks
 
Jag gick med bar överkropp på jobbet en halvtimme för två år sedan .Men det gick åt pipan .Blev helt sönderbränd så nu är det hög solskyddsfaktor täckande kläder solbrillor och massor med vatten som gäller .Bränner på rejält då man står nere i en rostfri pool och strålarna reflekteras från alla håll som att befinna sig i en micro :p annars tycker jag både män och kvinnor bör behålla kläderna på så man känner sig bekväm med temperaturen
 
Det är så fantastiskt historielöst och deprimerande kunskapsbristande att anföra dessa biologiska teorier om klädselval och mode.

6E80E16F-26E2-4B09-915E-C4BB536D720D.jpeg
 
Om vi nu ska sväva ut, fast det blir ju on topic, det måste vara en osedvanligt osäker människa som tycker könsidentiteten sitter i kläderna...

Jag, som kvinna i varselkläder och mestadels byxor på fritiden, måste ju vara HELT körd som könsobjekt. För det vill jag ju vara. Och då får en nog ändå förbise att det hänger 75E på framsidan.
 
Om det nu hänger på vad som händer under puberteten borde ju alla män med skäggväxt vara tvungna att skyla fejset, för att inte tala om armar och ben men allt det där håret. Nä att bröst är sexualiserade är nog kulturellt betingat. Det finns ju flera folkslag där kvinnor inte klär sig på överkroppen och där verkar ju bröst vara helt osexuella och inte heller särskilt kontroversiella.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Trots ett mer jämställt samhälle följer vi fortfarande gamla mönster och dom traditionella rollerna...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
21 355
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp