Bukefalos 28 år!

Ögonbrynsfärgning

blizz

Trådstartare
Jag skulle vilja färga brynen och ev fransarna själv. Vilken färg rekommenderar ni?
 
Jag använder oftast Coloran men ibland Depends, beroende på vad som finns i närmaste affär. Är ganska ljus så brukar ta brunsvart eftersom jag tycker att svart blir för skarpt på mig.
 
Jag, som sällan orkar sminka mig, tycker att det är hur praktiskt som helst! Köper den brunsvarta färgen från Depends och den sitter i ett par veckor. Väldigt smidigt och lätt att applicera utan att det färgar av sig på huden.
 
Jag, som sällan orkar sminka mig, tycker att det är hur praktiskt som helst! Köper den brunsvarta färgen från Depends och den sitter i ett par veckor. Väldigt smidigt och lätt att applicera utan att det färgar av sig på huden.
Den sista meningen håller jag inte med om :D. Ganska lätt, okej.

TS, även jag rekommenderar brunsvart eller brun hellre än svart. :)
 
Jag tycker inte heller att färgen fastnar i huden, trots att jag är en torris. När jag applicerar så brukar jag vara noga med att inte få färgen på huden.
 
Alltså, anledningen till att färgen fastnar i huden på mig är ju för att jag har svårt att måla bara själva brynen :angel:. Hamnar färgen bara på rätt ställe är det inga bekymmer :)
 
Jag tycker inte heller att färgen fastnar i huden, trots att jag är en torris. När jag applicerar så brukar jag vara noga med att inte få färgen på huden.
Äsch. Jag kletar in området med ett tjockt lager kladd och efter lämplig tid torkar jag bort det, tvättar mig med tvål och så är jag nöjd. :D

Ingen färg kvar på huden efter tvåltvätt.
 
Depends snabbfärg! Tar 3 minuter och håller ca 3 v. Perfekt!
Har även jag brun eller mörkbrun.

Den använder jag också, men bara på brynen. Tyckte det var svårt att få till på fransarna pga vätskan som ska på först, den rinner in i ögat och svider som tusan.

Det är väldigt liten skillnad mellan brun och brunsvart, dvs den bruna är väldigt mörk brun.
 
Jag använder depends bruna för ögonbrynen. Man får testa sig fram vad som funkar, för mig är det knappt fem minuter för ett synligt men naturligt resultat. Jag brukar använda ögonbrynspenna för att markera brynen skarpare om jag vill sminka mig mer än vanligt och färgningen är min vardagssminkning.
 
Jag skulle nog säga att Refectocil är den bästa brynfärgen jag testat! Men om du inte färgat innan är det kanske mer praktiskt att köpa Depend eller Coloran, eftersom att de kommer i en förpackning med lösning, det gör inte Refectocil utan man behöver köpa till den.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
785
Senast: Caoimhe
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Mina ögonlock har blivit så hängiga, tycker att det störo och jag försöker ofta lyfta brynen får att få bort känslan av att de hänger...
2
Svar
24
· Visningar
1 995
Senast: CFrisk
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
584
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp