Ögonfluss, finns det någon.....???

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

allessa

som har erfarenhet av detta otyg?
Alla våra barn (4 st) har fått det nu. Det smittar tydligen superlätt och man kan få om det flera gånger.

Samma sak med springmasken. Man blir ju aldrig av med otyget!!
Skriv om era erfarenheter och vad ni gjorde för att bli av med det.
Tacksam för svar. :bow: :bow:
 
Sv: Ögonfluss, finns det någon.....???

Det enda som hjälper är god hygien och att försöka hålla ungarna i sär så de inte kan peta på varann.Ta bort alla mjukdjur som inte är livsnödiga för tröst och sömn.Våra barn har även fått ögonsalva utskriven och då ska varje barn ha sin egen tub.
Springmask behandlar man med receptfritt fråga på apoteket, klipp ner naglarna kort och byt pyjamas varje kväll under två tre veckor.
Det blir mycket tvätt men ibland får man stå ut med det också. Lycka till
 
Sv: Ögonfluss, finns det någon.....???

Min pojk, 19 månader, har precis haft ögoninfektion, variga, ihopgeggade ögon. Sist han hade det fick vi utskrivet ögondroppar och jag hade en "flaska" kvar att lösa ut så de har jag tagit, samt att tvätta rent med ljummet vatten. Det går på dagis så vi får väl se hur länge det dröjer innan det är tillbaka. Fick behandla med droppar i 4 dagar och nu är det nästan över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 490
Senast: Eurydome
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
386
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 277
Senast: Blyger
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 641
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp