Bukefalos 28 år!

ögoninflamation ???

Sv: ögoninflamation ???

Hästen kanske har fått något i ögat? Eller så har det blåst mycket, då blir ögonen ganska lätt irriterade.
 
Sv: ögoninflamation ???

Det kan vara av tex insekter, blås eller fått nått i ögat som sitter kvar och irriterar, eller fått en rispa av tex gren(om ni nu har skog i hagen vill säga). Har du tvättat ögat? Hur ser de ut idag? Om inte bättre är de bra att ta ut vet så de kan kolla ordentligt, om det kanske behövs salva el droppar. På min lille hingst tog hon ett litet prov (droppa i nån vätska, som sen visa att han hade en liten rispa). Redan dagen efter med droppar och salva var han bättre, men höll på morg och kväll i 5 dagar.
 
Sv: ögoninflamation ???

tack för svaren misstänker att det beror på flugor som delat med sej av lite bakterier eller sånt mys . åkte till apoteket å köpte ögon vatter som ja tvättat med två gånger om dan om det inte ger sej ska jag köpa ö-salva å kram på er
 
Sv: ögoninflamation ???

Min häst blev geggig i ögonen i höstas.
Jag gjorde rent med ögonvatten och apotekets ögonsalva mot lättare inflammationer.
Försvann helt efter 2 dagar.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst står på klinik med opererat öga efter att ha petat in en pinne i det. Det är femte gången hon lyckas skada ögat, dock första...
Svar
11
· Visningar
748
Senast: Elo
·
Hästvård Hej jag undrar hur det gått för er som opererat bort ett häst öga .Min fick sitt bortopererat nu allt har gått bra,men dom sa idag att...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: Toodiloo
·
Hästvård Hej! Min häst fick som ett sår för ca en vecka sen. Själva såret är läkt och det har blivit en skorpa men hon har bitit av sig håret...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp