Bukefalos 28 år!

öm i högersida

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Jag är i V15 och mår sedan en vecka väldigt bra *pustar ut*. I förra veckan fick jag lyssna på hjärtljudet och det var bra. Allt såg bra ut på undersökningen, så mycket man då kan se av en vanlig gynundersökning!

Om ca två veckor är det dags för UL.

I fredags så var det en mycket hektisk dag för mig, lite tid till vila och mycket spring. På kvällen var det stor fest med min sambos företag. Under kvällen fick jag jätteont i magen, typ sammandragningar, då det var mina första sådanna så var det ganska skrämmande.

Vi tog en taxi hem och jag gick och lade mig, det slutade göra ont redan i taxin hem, alltså så fort jag slappnade av. Men däremot var jag ganska öm i sidan. Under middagen så förutom sammandragingarna så kändes det som blixtrar längs insidan magen, även detta gick över.

Nu två dagar senare är jag fortfarande väldigt öm i magen, då på höger sida och det kommer och går. Tidigt imorse så hamnde jag liggandes på min högra sida i sömnen, då högg det till ordentligt *aj*. Efter någon timme gick det bra att ligga på höger sida. Under dagen har jag från och till könt mig aldeles öm i högra sidan.

Vad är det som sitter där, och som ömmar så? Ligger fostret mer på höger sida? Någon som känt ngt. likn.?

Känner inga direkt sparkar ännu, lite förnimmelser kanske. Man hörde dock tydliga sparkar när läkaren lyssnade på hjärtljuden.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: öm i högersida

låter som vanlig växtvärk? jag har haft ont till och från mest på höger sida, ungefär som mensvärk.
 
Sv: öm i högersida

filiduttan skrev:
låter som vanlig växtvärk? jag har haft ont till och från mest på höger sida, ungefär som mensvärk.
Ja, då kanske det växer annorlunda. För jag har dragits med en enorm växtvärk, haft riktigt ont. Detta känns ytligare, inte alls som mensverk och mer akut ont helt plötsligt, för att sedan försvinna. Är dock öm som ett krafftigt blåmärke, när jag känner i sidan.
 
Sv: öm i högersida

under min första graviditet ömmade jag rejält i sidan under en period, det var ligamenten som ej hann med att töjas i samma takt som magen växte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 738
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp