Önskar tips på aktivering av hund med kennelhosta

marytwice

Trådstartare
Hejsan,

Behöver hjälp ,ed tips på lite hjärngympe-aktiviering av min hund som fått kennelhosta och som endast får gå på kiss och bajs promenader runt gräsmattan hemma....

Gömma mat inne, leka med kuben, bollen och konen med tung botten har vi gjort idag. SÖK inomhus gillar han och håller på ett bra tag efter det att det goda är slut... leksakerna är det lite si och så med - kul en liten stund.

Har ni några roliga knep och knåp som man kan roa/aktivera honom?

Han har bara varit satt på vila i 2 dagar men sitter redan och tittar på matte med "kom igen och gör något då" ögon

Tacksam för hjälp

/M
 
Sv: Önskar tips på aktivering av hund med kennelhosta

Beroende på hur sjuk din hund är så ska du kanske passa dig lite för att aktivera alltför mycket... En hund som har kennelhosta ska ju oftast vila vilket i mitt tycke innebär att hunden ska undvika upphetsning och alltför mycket aktivitet (som kan göra både feber och hosta värre..). En influensasjuk människa kan ju lösa korsord men kanske ska passa sig för att storstäda hemmet - även om det är en aktivitet man gör inomhus...

Men din hund kanske inte är så påverkad av kennelhostan...? Mina blev riktigt dåliga när de fick den (1,5 år sen) och den ena fick en sekundär lunginflammation så där var det inte tal på annat än strikt vila...

Förutom de aktiveringsövningar du nämnt själv så kanske du kan träna in något trix...? Det är ju oftast ganska stillsamt att lära in småsaker som att lägga tassen över nosen, buga eller spela död.... Klickerträning kan ge dig massor...
 
Sv: Önskar tips på aktivering av hund med kennelhosta

Tack för ditt svar, det går lite upp och ner för min vovve... han sover mest men att öva in något trix låter som en bra idé som du sa lösa korsords nivå på aktiviteten var det jag var ute efter.

Tack igen för dina positiva komentarer.

/M
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 182
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 049
Senast: giovanna
·
Övr. Hund Har sökt på aktivering i forumet men får mest bara upp trådar med ”bruksaktivering”. Och det passar verkligen inte mig och min lilltös...
Svar
16
· Visningar
1 308
Senast: vallhund
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 171
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp